Bukefalos 28 år!

Hjälp dator med uppstartfel(?)

C

CurlySue

Kan någon hjälpa mig med vad det är för fel på min lille dator? Tror att den rapporterar felet här nedan (bl a är problemet att vid uppstart visas endast en 'svart' skärmbild som säger att 'F10 ROM based set up' ???) sen händer ingenting förrän jag till slut efter många försök att skaka igång den kommer dit (till F10 funktionen, alltså). Länken leder inte till nån förklaring...
(funderar på samband med senaste microsoftuppgraderingen?)

Det gick inte att initiera innehållsindexet på c:\system volume information\catalog.wci. Fel 3221225477.
 
Sv: Hjälp dator med uppstartfel(?)

är det en gammal dator, för då kan det vaar så att batteriet I datorn är slut och att den tappar datorkonfigurationen mellan de olika sessionerna... då får man lov att byta batteri.

om du klickar på f10, kommer du till konfigurationen då?

och till sist... det KAN vara så att du har fått ett fel på hårddisken.
testa att stoppa i en windowsskivas (av samma sort du använder xp eller vad du nu har) och be den göra en felssökning, det finns ett sådant menyalternativ.

alt att du ber någon med fungerande dator att tanka ner någon universal cd med olika hjälpprogram, men då måste du veta vad du skall göra iofs.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 638
Senast: TinyWiny
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 774
Senast: Lyckan i Halland
·
J
Övr. Hund jag har två st hundar, mor och dotter. tog mamman på foder för massa år sedan och när hon fick sin sista kull (hon har fått tre kullar)...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: escodobe
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 293
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp