Från DiK om Distanslistan

Sv: Från DiK om Distanslistan

ARAB jobbar på att få igång ett system för internet, därifrån har jag fått höra att ACCESS (tyvärr) låser för alla användare om det är en enda inne och tittar i systemet redan.

Oavsett vad de använder så måste de göra det möjligt för andra system att komma åt och använda deras system!

Synd, det var annars min idé om vad vi skulle kunna använda för den nya distanslistan.
Inte ge upp - det måste kunna gå att fixa till det!!

För det är väl så (håll dig för garv nu CK) att arab vill kunna samla alla resultat för araberna från olika grenar; distans, galopp,western, "vanlig ridning", show för att kunna sammanställa statistik. Kunna se vilka araber/linjer som presterar, göra egna "stjärnsystem"/rangordning... :bump:

Känns som om vi kanske måste undersöka Equipe grundligare -och antagligen betala en "slant" för att få till ett bra system.

De är som sagt också intresserade av att kunna nå informationen.
Frågan är om man kan be dom om en offert (baserad på den kravspecifikationen som vi kan skriva) och se om de kan sammaställa en "distanslista" och vad den skulle kosta?


Men det kan det å andra sidan vara värt! För min del känns det ganska självklart att det är just DiK som står för beställare av projektet ... annars kan det sluta på samma sätt ännu en gång. Om någon står för det privat och sedan "lackar ur" av en eller annan orsak.

Min mening också...
Frågan är vad de andra grenarna vill ha för statistik och om någon planerar något jobb?
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Som jag ser det så är det en ABSOLUT nödvändighet ta härstamningarna från det förbund där respektive ras är registrerad.
Det kommer inte att fungera annars och bli tillförlitligt. Det gäller även Equipe. De måste göra likadant.

Där håller jag med.
Då kanske man i framtiden slipper se felaktiga härstamningar i Equipe.
Jag får magsår av att läsa att Scandal Gigolo är e. Super Bowl, och att det finns minst 5 olika stavningar på Jalaam.
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

*knapp*
Livar upp en gammal tråd då.
Vi bildade ju en liten grupp som skulle fixa en ny distanslista, elelr rättare sagt börja på en. Men jag har inte hört mer. Hur går det?

Jag vill verkligen få fram en ny distanslista, sitter här nu med access (som jag äntligen fått tag i) uppe och skulle vilja börja på en.
Men fattar noll i access, är det någon här på distansforumet som vet hur det funkar? Skulle vilja börja komma igång med grunderna iaf.
har även frågat i dataforumet men tänkte att jag frågar här med.
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Svarar mig själv;)
Orkade inte vänta så jag har börjat på en i ett annat programm, tar längre tid men men.
Hoppas nu inte någon annan börjat på en lista för då har jag suttit i flera timmar i onödan än så länge;)

Hur som helst får ni gärna pm:a lite resultat eller bilder på era hästar som startat distans.
tar för lång tid att börja lägga in hästar som inte startat distans än. Får först försöka på upp en liten grund, vilket kommer ta lång lång tid. Så förvänta inte er en färdig lista på någon vecka...
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Jag skulle ha kollat med Gimmick (Anne) för jag tror hon gjort lite med detta....
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Ah, tack för infon.
har nu mailat henne:)
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

ve du vad blodbanken.se är och varför får du magsår av att våran scandal gigolo är efter super bowl
härstamning scandal gigolo
far.super bowl.us
mor.oiet elegance.us
morfar ideal du gazeau.
jag förstår inte riktigt vad du menar mvh anne:bump:
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

:idea:skämt o sido jag förstår va du menar scandal gigolos
far.meadow gallant
mor.daniellad hilly
morfar ideal de gazeau
nu är det rätt:idea::banana:
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

*kl*

Hallo distans-bukefalister!
Jag hängde med på att Distanslistan lades ner, men sedan tappade jag tråden i händelseförloppet.. (inte smart när det kommer till "avancerat" språk och datorer och det köret.. :angel: :crazy:).
Såå..vad händer nu? Låter som att något kan vara på gång?

//lite små-förvirrad Liten Louise
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Jag bla håller på med en ny, projektledare är Anne (gimmick).

Än så länge har jag kommit så långt att jag nästan lagt alla in resultat från 2008 samt börjat skapa en hästlista över hästar som startat i distans det senaste.
Vill man ha in exakt hur många km hästen har samt ritter får ni mer än gärna maila infon till mig då jag bara har tillgång till väldigt lite information, försöker göra det bästa av situationen dock;)

Mvh Sandra
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Men!! Vilket jättejobb.
Stor eloge till er! :bow: :bow: :bow:

Gäller listan bara tävlande ekipage, eller räknas PP och CR också? :D
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Tackar:)
Har precis blivit klar med resultat för 2008, nu är det dags att länka runder till de olika hästarna och ryttarna innan jag börjar på äldre resultat.

På km listan räknas bara tävlingsklasser men på hästarnas och ryttarnas sidor samt på tävlings resultat skrivs även CR upp:)
PP får komma senare när jag har tid;)
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Jag bla håller på med en ny, projektledare är Anne (gimmick).

Än så länge har jag kommit så långt att jag nästan lagt alla in resultat från 2008 samt börjat skapa en hästlista över hästar som startat i distans det senaste.
Vill man ha in exakt hur många km hästen har samt ritter får ni mer än gärna maila infon till mig då jag bara har tillgång till väldigt lite information, försöker göra det bästa av situationen dock;)

Mvh Sandra


Hade du haft mailkontakt med Anne (Gimmick)?
Jag frågar eftersom jag tycker att det verkar vara onödigt att du matat i resultat från 2008 eftersom jag vet att Anne redan har gjort det?
/Camilla
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Eftersom sidan inte har ett registrerat webbhotell än har vi ingen ftp adress, alltså kan bara en knappa in uppgifter, inte vara flera och ta vid när ena har tröttnat. Men så fort vi registerar en ftp så kan flera vara med och skriva in uppgifter
Och eftersom jag inte vet hur Anne lagt upp sin sida tänkte jag att jag börjar om helt från noll då jag inte tror hon börjat på några häst eller ritt listor än, vilket jag nu har.
Väntar fortfarande på fler svar från henne.
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Eftersom sidan inte har ett registrerat webbhotell än har vi ingen ftp adress, alltså kan bara en knappa in uppgifter, inte vara flera och ta vid när ena har tröttnat. Men så fort vi registerar en ftp så kan flera vara med och skriva in uppgifter
Och eftersom jag inte vet hur Anne lagt upp sin sida tänkte jag att jag börjar om helt från noll då jag inte tror hon börjat på några häst eller ritt listor än, vilket jag nu har.
Väntar fortfarande på fler svar från henne.

Okej!

Jag tycker bara att det är synd att göra om något som någon annan redan har gjort, borde ha varit bättre att ta ett varsit år?

Jag antar att ni använder samma program så att det går att sammanföra era inmatade uppgifter i ett senare skede?

Jag förstår inte vad du menar med häst eller ritt listor, men jag vet att Anne har använt Excel där man kan välja att visa resultat för ritt, häst, ryttare, licensnummer på häst & ryttare m.m.

Jag menar inte att vara negativ utan tror bara att ska den "nya" Distanslistan bli något fungerande och bestående i framtiden så måste det till ett sammarbete så det inte slutar som den "gamla" Distanslistan?

/Camilla
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

okej... jag har hittat en myyyycket gammal tråd, men blev nyfiken - det verkade ju som att något nytt var på gång där i slutet av 2008... någon som vet något? Finns det fortfarande planering för en "ny distanslista"?
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

okej... jag har hittat en myyyycket gammal tråd, men blev nyfiken - det verkade ju som att något nytt var på gång där i slutet av 2008... någon som vet något? Finns det fortfarande planering för en "ny distanslista"?

Vet att det finns personer som arbetar på ett sådant projekt men att detta för dagen inte är officiellt. Det behövs tid men även lugn och ro för att kunna arbeta med ett sådant stort projekt. Även jag har saknat den gamla listan så under detta året har jag gjort en km lista för eget intresse och bruk. Denna lista gäller dock endast innevarande år. Min lista är endast uppbyggd utifrån hästarna och ej ryttarna. Om någon skulle känna sig väldigt angelägen att dela lite info kan jag kanske dela med mig. Dock inte till några anonyma intressenter. Väl mött,
Monica
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Hej
Jag har tyvärr missat denna diskussion. Ett förslag är att det kan ligga på klubb-nivå dvs att klubbarna ser till att hålla sina km-listor uppdaterade sedan avrapporterar och någon centralt bara sammanställer - vet att detta är lätt för mig att säga som troligen tillhör den minsta distansklubben. Men
ett förslag iallafall då jag tycker att dessa listor är värdefulla.
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Och de som inte tillhör någon distansklubb alls då?

Känns inte som ett fungerande system iomed att alla inte är med i distansklubbar...
 
Sv: Från DiK om Distanslistan

Jag kan bara bekräfta att arbetet håller på att skapa en fungerande "NY" Distanslista! Förhoppningsvis med lite nya smarta funktioner som kommer att glädja alla distansintresserade. Men det är ett gediget arbete som tar lite tid att återskapa.... Tack för Ert tålamod! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp