Hjälp! Hoppsadel till kort, rak rygg?

sorbifolia

Trådstartare
Har precis köpt ny hopphäst, med precis samma besvärliga sadelläge som min gamla - jättekort, rak rygg med markerad manke och en bred tvist (övergang manke/rygg)....
MEN till mitt stora bekymmer så passar inte min nuvarande hoppsadel alls - nya hästen är nämligen mycket smalare enn den gamla, och lite mera takformad - än så länge i alla fall.

Hadde ute sadelutprovare i går, men hon hadde inga sadlar inne som passade just nu... Hon tyckte att jag kunde testa Globus clic eller Windsor Elite, men jag hittar inga av dessa sadlar till salu inom rimlig avstånd från mig...

Hon sa dessutom att jag inte borde lägga mycket pengar i en sadel nu, därför att hästen är väldigt omusklad och troligen kommer behöva ny sadel inom 6 månader

Så - har ni förslag till märken/modellar jag kan testa?

Slänger med en bild på pållen:
64dfa488-f38a-41a7-99f3-0a2eb69411a1.jpg
 
Har precis köpt ny hopphäst, med precis samma besvärliga sadelläge som min gamla - jättekort, rak rygg med markerad manke och en bred tvist (övergang manke/rygg)....
MEN till mitt stora bekymmer så passar inte min nuvarande hoppsadel alls - nya hästen är nämligen mycket smalare enn den gamla, och lite mera takformad - än så länge i alla fall.

Hadde ute sadelutprovare i går, men hon hadde inga sadlar inne som passade just nu... Hon tyckte att jag kunde testa Globus clic eller Windsor Elite, men jag hittar inga av dessa sadlar till salu inom rimlig avstånd från mig...

Hon sa dessutom att jag inte borde lägga mycket pengar i en sadel nu, därför att hästen är väldigt omusklad och troligen kommer behöva ny sadel inom 6 månader

Så - har ni förslag till märken/modellar jag kan testa?

Slänger med en bild på pållen:
64dfa488-f38a-41a7-99f3-0a2eb69411a1.jpg
ordo equester juno, tekna s line, prestige arezzo. ev bates elevation och momentum.
några sadlar som jag vet passar bred manke och rak rygg.

vad har du för sadel till din andra? :) nyfiken då min polle också har en jobbig bred övergång make/rygg
 

Liknande trådar

Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
856
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
670
Senast: Karoliten
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Time Lord
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp