Hjälp! Hundvalp som kissar inne när jag går ut!

Kringlan78

Trådstartare
Hej!
Min 4,5 mån valp (som vi bara haft i 2 v och innan bodde på kennel - ej rumsrenstränad)
kissar inne så fort jag går ut eller går ner för trappan där han inte får följa med.
Det är inte att han är kissnödig utan han kan precis varit ute och kissat. Och så går jag ner i källaren i två min, då har han kissat. Han är inte ens ensam då utan är med ex min son el man.

Blir galen!

Annars är han duktig och kissar inte inne om vi går ut efter sömn, lek och mat.
 
Dom gör det och det funkar några minuter men sedan märker han att jag är borta då letar han och kissar. 😬
 
Om vi gör så så går det bra. Lämnat honom med "farmor och farfar" några timmar och gjorde precis så, då funkade det jättebra när de kom in och han letade inte efter mig på hela tiden.
Det stora problemet har varit när jag ex går ner i källaren och han ser det då springer han runt och letar efter mig och direkt kissar på golvet :confused:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 956
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 328
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp