Hjälp med bångstyrig hane!

Jag tror mer han är i sin tonårstrots och testar sina gränser.

Han försöker klättra på rangstegen och det är upp till er att se till att han stannar på sista plats.
 
Titta på kroppshållningen på hunden. Hur ser svansen ut, var sitter raggen och om ansiktet är rynkat eller utslätat.

Inte ens tuffa hundar med självförtroende muckar med andra hundar. Däremot finns det hundar som utan att vara osäkra är rent förbannade på artfränder av samma kön.
 
Hundpsykologen som jag använder mig av är ifrån dina trakter
faktist, men är numera bosatt i värmland :smirk:

Jag har kännt han sedan länge och han är mycket kunnig,
jag kan kolla med han om han har några kurser åt ditt håll
om du vill?
 
Jag har PRECIS samma problem med vår nuvarande 8-åriga hane, han har ALLTID varit sån.
Jag är själv instruktör och träffar därför mkt kunnigt folk, men ingen har lyckats hjälpa oss. Vi har haft hjälp av veterinär, men inget där heller. Vi har haft honom hos ett vaktbolag hos en mkt duktig människa, men inte heller det fungerade.

Jag tycker det är jättejobbigt men vad ska vi göra?? :confused:
 
Ja, PM:a gärna tips på kunnigt folk som man kan ta hjälp av!
 
Blod,Svett och Tårar är mitt svar.

Ibland måste man sätta hårt mot hårt.

( iallfall om hunden ifråga var precis som min hane, men det kan ju inte jag svara på )

Dock är det svårt att ge konkreta tips över internet då man inte vet hur just din hund är och varför den gör som den gör.

Är den kaxig och tror att den bestämmer eller orolig och ängslig och därför har detta betende.

Jag passar mig för att ge tips till någon jag inte fått träffa IRL
:)
 
Köp ett anti skäll halsband de sprutar ut en citron vätska på hundens nos när den skäller de funka oftast..
En liten trots period har själv en rottis hane på 3 år under hala hans 2års period bråkade vi var och varannan dag bara att ta ner honm på jorden se till bara att han inte kan krypa under säng eller nått för då vinner han automatiskt om du nite får fram han därifrån.. :smirk: :smirk:
 
nånting so har funkat för mig eftersom tjejer har ljusare röst än killar så funkar de med at lyfta upp hunden i ansiktshöjd å säga med mörk röst båååå de djupaste vokalerna.. läste de i en bok å de funkar faktiskt.. va har du för hund??
 
Beror på hur smart hunden är :smirk:
Min hane fattade rätt så snabbt att det gick att morra utan att det löser ut..
Därimot ett sådant halsband med fjärr, då kan man själv
"bestraffa" hunden.
 
Att läsa paragrafer ska man vara försiktig med för vissa hundar går igång på social kamp eller skärpa och då kan man stå där med en näsa mindre.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
728
Senast: Trassel12
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 275
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp