Hjälp med barnomsorgen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Asa_S

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp här. Ni som läst mina tidigare trådar om min dagmamma vet ungefär hur läget är. Jag är nu hemma på sommarlov med barnen och har haft tillfälle att fundera igen, och det går ju inte att det fortsätter så här. Jag har valt att rikta mitt fokus mot jobbet och sk*ta i att fundera över dagmamman, men för två veckor sedan kom jag en kvart tidigt när jag skulle hämta barnen, och då satt min yngste son, som fyller 2 år 20 juni, ensam ute i sandlådan. Jag pratade med honom en stund medan jag väntade på att någon skulle dyka upp, men då jag efter några minuter förstått att han var ensam ute, satte jag in honom i bilen. Innan jag hunnit gå in och kolla, kom dagmamman ut och undrade vart han var. De andra satt inne och fikade, men eftersom han sagt "nej" till att komma in och fika, var han kvar ensam ute. Sandhögen är precis bredvid lagården och det är flera "hål" under lagår'n som han precis skulle kunna komma in genom om någon boll el dyl skulle rulla in där. Dessutom är hela gården omgärdad av elstängsel därför att det går kvigor där. Om dagmamman sitter i fönstet hela tiden så ser hon honom, men jag har svårt att tro att hon gjorde det samtidigt som hon serverade 3-4 andra barn fika. Dessutom hade hon ju inte märkt att jag kommit och satt honom i bilen. Jag dröjde kvar ute en stund med honom, men gick sedan in för att kolla hur det gick. Ställde då en försiktig fråga om huruvida han faktiskt inte äter fikat om han blir satt vid bordet, varvid jag fick ett ganska kort svar om att hon inte hunnit hämta in honom ännu, hon skulle ju hjälpa de andra (hur hon nu hade tänkt sig att han skulle hinna fika färdigt på mindre än en kvart?). Klockan var kvart över 3 när jag kom, så det var inte speciellt tidigt fika heller...

Det känns som om jag borde skriva incidentrapport som man gör i vården. Men vem ska jag rikta den till? Hennes chef har jag ju försökt med, men honom verkar hon köra över totalt, så det har jag inget för. Ska jag gå till utbildningschefen? Finns det rutiner för rapportering av sådana här saker? Hur/vad ska jag göra för att få till stånd någon förändring?
 
Sv: Hjälp med barnomsorgen

Först ska du prata med henne (och det har du ju gjort), ta det sedan med hennes chef. Hjälper inte det, så be att få ett samtal med honom och utbildningschefen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Hedinn
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 229
Senast: manda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 196
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp