Bukefalos 28 år!

Hjälp med brännmärkning.

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Hej.. Min elev har köpt en ny ponny med okänd härstamning med två brännmärk ningar. En uppe på halsen där det står 07 och en nere på vänster flank. Den på benet har jag ritat en superfin bild i Paint på :D

Finns det någon som vet var hon kan komma ifrån eller var vi ska börja leta för att få veta. Och vad betyder 07 på halsen. :confused:

album.php
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Nej inte en enda.
Om ska med bilder måste du lägga upp dem på en webbsida innan. Kan vara en egen hemsida eller t ex photibucket.
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

ja det är dom... Har provat att kopiera bildtext och att gå in på info och hämta URL adressen. Inget funkar. :(

Det ser ut som en hästsko med öppningen neråt med ett kryss i öppningen.

Min fina fina bild :cry:
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Du måste högerklicka på bilden, du kan inte lägga in en bild på hela sidan bilden ligger på, vilket blir om du får en html-adress.
31722506.jpg
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Hej.. Min elev har köpt en ny ponny med okänd härstamning med två brännmärk ningar. En uppe på halsen där det står 07 och en nere på vänster flank. Den på benet har jag ritat en superfin bild i Paint på :D

Finns det någon som vet var hon kan komma ifrån eller var vi ska börja leta för att få veta. Och vad betyder 07 på halsen. :confused:

album.php

Kolla om du hittar något här! Alla hästar med brännmärken får också ett nummer, för att man ska kunna kolla upp vilken häst det är.
http://www.pferde-treff.de/zucht/brandz.shtml
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Rent spontant tänker jag haflinger.
de har lite olika märkningar beroden på i vilken region de kommer ifrån.
Fux med ljus man och svans?
Kolla också om det finns en mräkrning bak på skansken också. Är det en edelweiss är saken biff.:D
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Tyvärr så tror jag inte på haflinger. Varken till färg eller kroppsbyggnad. Hon är svettfux med stickelhår i huvudet. Har letat bland lite brännmärkningar på nätet men inte hittat denna :confused:

Tack ändå för tanken, kunde funkat :laugh:

Fler tips?
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Tyvärr så tror jag inte på haflinger. Varken till färg eller kroppsbyggnad. Hon är svettfux med stickelhår i huvudet. Har letat bland lite brännmärkningar på nätet men inte hittat denna :confused:

Tack ändå för tanken, kunde funkat :laugh:

Fler tips?
Hur stor är ponnyn? Typ? vet att flera fd Öst-statsponnier bla från Polen/Ungern/Rumänien var brännmärkta med hästsko.
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Det är en C-ponny 135 cm. Inte grov i typen utan lite halvädel. Rör sig trevligt.
Kanske ska maila svenska ridponny förbundet och se om dom vet.
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Hur stor är ponnyn? Typ? vet att flera fd Öst-statsponnier bla från Polen/Ungern/Rumänien var brännmärkta med hästsko.

Har sett två ungerska hästar med märkning på halsen, den ena med sitt födelseår, 02, så är inne på samma idé jag också
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Kommer ponnyn möjligen från visingsö?

Handlaren där tar im mycket från polen, estland och liknande. Kan kanske vara värt ett försök.
 
Sv: Hjälp med brännmärkning.

Nej det gör hon inte.. Jag var uppe på visingsö i somras och köpte en häst till min kompis. Mycket trevliga att ha och göra med tyckte jag.

Ponnyn har funnits i Sverige sen den va ca 4 år. Den stod på en ridskola tills den var 9 år. Enligt uppgift från förra ägarna ska den ha kommit från Danmark. Dom pratade också om att den möjligen kunde vara från Mecklenburg men det är uppgifter som är mycket mycket osäkra.

Jag har aldrig sätt en häst från Tyskland el Danmark som har haft brännmärkningen på halsen. Bara på hästar från östländerna. Så gissningarna på att hon kan vara därifrån är inte helt fel.

Finns det något allmänt avelsförbund i tyskland som man kan vända sig till?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667
Gnägg Nån som vet vad denna märkning kan betyda? Hon är köpt av nån hästhandlare & sen vandrat genom några hem & i ett av dem gjordes ett pass...
Svar
7
· Visningar
2 134
Senast: pajaztar
·
L
Relationer Hej! Jag är en tjej som skulle vilja prata om en sak nämligen om när man är bortskämd. Det var en som sa till mig att jag är bortskämd...
2
Svar
37
· Visningar
5 119
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 150
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp