Bukefalos 28 år!

hjälp med dressyr övningar.

B

Bonbina

Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta på enkla
dressyr övningar som passar en endast grundriden häst
som jag nu vill börja utbilda.
Jag vill gärna ha hjälp med övningar om hur jag lär henne
skänklar bättre och galoppfattning.Men allt är såklart
välkommet :D!

Kram /Mikki
 
Jo det är lätt och jag kan det utantill men min lille
häst kan varken skänklar så bra eller galoppfatningar
så jag känner att sånt borde jag satsa på först :D
 
jag skulle ju satsa på markträning om hästen inte kan fattningarna...longera hästen och säg "galopp" när det ska fatta..när den kan det tar du med dig det upp på ryggen och fortsätter där säg galopp och lägg skänklarna på...till slut lär den sig det...annars kan du ju flytta den i sidled fr marken...markträning är a och o!!!

//Malin
 
har hållt på mycket med markträning men kanske ska fortsätta lite mera.Har lite problem med att longera eftersom jag oftast är själv så går det inte så bra hon går bara in till mig hela tiden.Hon lyssnar inte så mycket på mig nu när jag har flyttat på henne,för när hon stod hos ägaren var hon ganska lydig men inte nu ;P!
 
det är synd..kanske behöver du bara gå ut och gå med hästen...låt den då inte gå framför dig utan bakom....det är du som är ledaren..du går först!!!

annars kan du ju börja med att ha ett grimskaft o longera med..såklart bara i skritt..ta ett spö och peta på hästen om den går in mot dig..gå så att du alltid är "bakom" hästen..då känner den att den inte kan vända lika lätt...var lite hård om det behövs men slå den inte..bara peta på den..

//Malin
 
gå ut och gå funkar bra och hon håller sig bakom,men ska
prova dit tips om longering idag :D hoppas det funkar!
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Fiorano
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
967
Senast: Valle
·
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
12
· Visningar
584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp