Bukefalos 28 år!

Hjälp med outfits!!

agner

Trådstartare
någon klädintresserad med lite tid över? Nästa vecka har jag möte i fyra dagar, jobbmöte på hotell. Jag har många plagg jag gillar men svårt att veta hur jag ska kombinera dem. Behöver en uppsättning för dagtid som ska vara business casual och en lite finare för middag på kvällen. Jag trivs bäst i långärmad klänning men har inte så många, så det kommer behöva bli byxor också... Jag listar vad jag har (behöver inte ta med allt) så får någon hemskt gärna hjälpa mig att hitta fyra dagsoutfits och två för kväll (en dag är det galafest).

Byxor: svarta stuprörsjeans, svarta kostymbyxor med raka ben och lite tightare kring rumpan.
Klänning: svart långärmad med lite mönster knälång, flera finare med kortärm men jag vet inte vad jag ska ha för tröja eller kavaj till det. Ser så präktigt ut på något vis... Eller?
Kjol: En knälång svart dräktaktig
Kortärmade toppar: en marinblå med lite diskret smyckning kring halsen och fint fall, flertalet linnen i olika färger, en ljusgrå i kraftigare material med djup v-ringning (finns på gina tricot nu), ett vitt i linne med skjortkrage som är fin att ha under en pullover.
Långärmat: svart kavaj, röd sidenskjorta, svart långärmad i bomullsmix som är öppen som en bolero fast går ner till höften.

Kommer ha ett par högklackade nätta boots och ett par öppna svarta pumps.

Kan även komplettera med annat från garderoben eller köpa nytt, behöver uppenbarligen mer.

Tack tack om någon vill hjälpa,,,
 
Klänningarna hade jag kört på kvällen, komplettera med en kofta i fin passform och i tunt, lite finare material. Kofta fungerar också dagtid till byxor med t ex linne eller topp under.
 
Dag 1: jeans och blå toppen med fall, svart kavaj
Kväll 1: långärmad klänning

Dag 2: knälång kjol, röd långärmad sidentop
Kväll 2: kortärmad klänning (ej röd eftersom du bar rött på dagen), svart kavaj

Dag 3: kostymbyxor, vitt linne med skjortkrage tillsammans med en pullover
Kväll 3: galaklänning

Dag 4: jeansen igen, något av linnena, svart kavaj

På dagen funkar bootsen och på kvällen tycker jag du kan ha pumpsen.

Hoppas det blir kul!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hej Buke! Jag ska klä upp mig, vilket inte hör till vanligheterna. Jag har ett par svarta kostymbyxor i vidare passform och ett par...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: xfie
·
Kropp & Själ Jag letar efter en klänning, och hoppas att ni kan hjälpa mig! Vill ha en ungefär strax-ovan-knät-längd, långärmad klänning utan allt...
2
Svar
30
· Visningar
2 393
Äldre Jag ska på en tillställning med jobbet där det står klädkod kavaj. Det är en stor baluns med hela bolaget, folk reser från hela landet...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 034
Senast: Petruska
·
Äldre En av mina vänner gick bort under tragiska omständigheter strax innan jul, bara 27 år gammal. Nu börjar det dra ihop sig till begravning...
Svar
19
· Visningar
3 809
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp