Bukefalos 28 år!

Hjälp mej med valet vet inte vad dom ska äta?

V

Virtan

Hej alla!
Jag har nu under en tid 4 st kattungar utan mamma. På måndag är dom ca 5 veckor.. Vi har lite problem som jag tänkte att ni kanske har lust att hjälpa oss med! ;)
dom har nu börjat äta fisk men den största vill inte äta annat än välling..
Finns det något som man kan ge katterna som är lika närings rikt (som vällingen) som dom måste äta själva, utan att man matar dom med nappflaska?
Killen är ganska kräsen så har ni några bra tips vorre det toppen!
Tack på förhand // Fam. V :laugh: ni får gärna skicka era svar till
Nattis39@hotmail.com så jag snabbare får se svaren :heart
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp mej med valet vet inte vad dom ska äta?

vi fick en kull som var knappt fem veckor som kom in för avlivning, men vi tog dem och omplacerade dem när de var äldre, men de gav vi kokt nötfärs i början, utan nagra tillsatser. riktigt finfördelat och lat lite av "buljongen" vara kvar sa det blir saftigt om de kanske inte dricker tillräckligt.
man kan ge dem vispad ra äggula med, men det är ju mer om nagon av dem visar sig lite extra klen sa kan de bättra pa sig efter lite vispat ägg. (funkar även pa energilösa människor, men da addar man ju socker sa det blir lite godare och lite snabba kolhydrater:P)
 
Sv: Hjälp mej med valet vet inte vad dom ska äta?

Ge dem vanlig burkmat som du mosar sönder, i början kan du blanda ut burkmaten med modersmjölkersättningen.
 
Sv: Hjälp mej med valet vet inte vad dom ska äta?

Köp rå nötfärs, lägg lite på en tallrik och micra så den blir varm. Rör i lite filmjölk, så maten blir rumstempererad. Mums!
 
Sv: Hjälp mej med valet vet inte vad dom ska äta?

Mina fyraveckors ungar har fått börja smaka mat, rå fläskfärs blandat med mjölkersättning och laktosfri grädde. Det är populärt. :D
 
Sv: Hjälp mej med valet vet inte vad dom ska äta?

Tack för alla svar ska tästa dom ikväll så får vi se vad katterna säger ;)
 

Liknande trådar

A
Katthälsa Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av kattungar och därmed lite råd / tips / stöd. Jag och min kille plockade...
Svar
3
· Visningar
1 250
Senast: Vagis
·
Övr. Katt Hoppas det finns några snälla kattmänniskor med erfarenhet härinne som kan hjälpa mej.. I lördags tog jag hand om en hankatt som en...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: Marie_K
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp