Hjälp mig hur jag ska få psyk att förstå ?

chaosgirl

Trådstartare
Hej buke

Jag är en tjej som mått psykiskt dåligt sedan jag var liten. Idag har jag psykologkontakt och en läkare men min psykolog verkar inte förstå hur viktigt det är för mig att få en utredning som är gjord ordentligt då det gjordes en utredning på mig för 2 år sedan när jag mådde riktigt dåligt och då fick jag Asperger och ADD som diagnoser

Det var mycket funderingar från mitt håll och familjen om någon slags personlighetsstörning

Efter 5 minuter hos en hyrläkare plockade hon bort ADD diagnosen bara för att ritalina 40 mg inte fungerade trots att jag hade fått lite hjälp av 20 mg kapslar och de ökade till 40 mg för att de trodde det skulle hjälpa mera

Jag känner mig fortfarande igen mig i massor av ADD problematiken förutom min asperger diagnos

Plus att jag är diagnoserad med
Måttlig depressiv episod, paniksyndrom och sömnstörning

Mina största problem i vardagen är koncentration, uppmärksamhet och ta instruktioner..

Just nu medicineras jag med zyprexa 5 mg mot humörsvängningar ,sömnstörning och ångest


Men jag känner mig så trött hela dagarna

Jag är orkeslös och känner mig så o motiverad

Hur ska jag få läkaren och psykologen att förstå att jag behöver få bekräftat att jag inte har ett fungerande liv

Jag försökte plugga i år igen men jag kan inte koncentrera mig och lyssna på lektionerna :/

Kloka buke
Hjälp mig

Jag vill inte vara 22 år och må så här längre
 
Ifrågasätt hur en hyrläkare kan få komma in och ta bort en diagnos pga en låg dos ritalin inte hjälper tillräckligt? (40 mg är relativt låg dos). låter som en fruktansvärt ursäkta... Dum läkare.

Prata med din medicinerande läkare och STÅ PÅ DIG!!!
 
Jag kände mig överkörd och blev mer förvirrad än någonsin då jag trodde att jag äntligen fått rätt diagnoser och som min mamma sa så lär man prova sig fram innan man hittar rätt medicin och dosering..

Ifrågasätt hur en hyrläkare kan få komma in och ta bort en diagnos pga en låg dos ritalin inte hjälper tillräckligt? (40 mg är relativt låg dos). låter som en fruktansvärt ursäkta... Dum läkare.

Prata med din medicinerande läkare och STÅ PÅ DIG!!!
a kände mig
 
-Fins det någon førening før folk med asbergers och bokstavsdiagnoser? Finns det så måste dom ju veta en del om vilka lækare som ær bæst i respektive landsting och vilken hjælp som finns att få. Sjælv har lindriga koncentrationssvårigheter och då jag var ung tjej hade jag också rætt svårt att ta muntliga instruktioner, men jag har ingen diagnos. Det hær nattjobbet på ett sjukhem i Oslo passar mig pga det ær lugnt fast ærligt talat ær det varken utvecklande eller intressant. Några perioder i mitt liv har jag fått hjælp av sjukgymnaster med kompetans i integrerande fysioterapi. Det kallas så då man anvænder kroppen før att behandla psykiska symptom. Jag blev inte ditskickad av någon lækare utan søkte sjælv och fick stå i kø ganska længe. Testa det om du inte gjort det førr før fysiotarapi skadar ingen! Det kan dæremot konstiga mediciner gøra.
 
Just nu medicineras jag med zyprexa 5 mg mot humörsvängningar ,sömnstörning och ångest


Men jag känner mig så trött hela dagarna

Jag är orkeslös och känner mig så o motiverad

Zyprexa kan göra en orkeslös/trött. Var du så innan du började med Zyprexa?
 
Hej buke

Jag är en tjej som mått psykiskt dåligt sedan jag var liten. Idag har jag psykologkontakt och en läkare men min psykolog verkar inte förstå hur viktigt det är för mig att få en utredning som är gjord ordentligt då det gjordes en utredning på mig för 2 år sedan när jag mådde riktigt dåligt och då fick jag Asperger och ADD som diagnoser

Det var mycket funderingar från mitt håll och familjen om någon slags personlighetsstörning

Vid Neuropsykiatrisk utredning brukar man även utreda ev. personlighetsstörningar, de kanske redan har utrett det?
 
Senast ändrad:
Zyprexa kan göra en orkeslös/trött. Var du så innan du började med Zyprexa?

Jag har alltid varit sjukt trött fast samtidigt måste jag göra nåt hela tiden pga ångest /rastlös

Blir dum i huvudet att inte göra något hela tiden samtidigt som jag är slut på energi i kroppen
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 206
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 922
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ För en vecka sedan träffade jag en läkare och en psykolog och de bedömde att jag är bipolär och inte enbart lider av svår depression som...
Svar
12
· Visningar
1 768
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Nu har jag tröttnat på att jag aldrig får i ordning på mitt huvud och får jag inte iordning på det så lär jag aldrig kunna ta körkort...
2
Svar
24
· Visningar
1 609
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp