Hjälp mig komma på ett bra företagsnamn

TeamLundVer

Trådstartare
Är på G att starta upp ett företag men har fastnat på.. namnet.. :banghead:
Jag får inte riktigt till det helt enkelt så nu hoppas jag på lite hjälp från er där ute.

Första delen av namnet är tänkt att vara mitt efternamn då det är väldigt speciellt (vi är 15st som har det). Andra delen ska spegla vad jag gör. Jag har inte bestämt mig för om jag vill ha namnet på svenska eller engelska än dock.

Företaget kommer syssla med affärsutveckling och affärsjuridik med syfte att utveckla små och medelstora företag till det bättre..

Finns det ngn Bukare med en gnutta fantasi som kan hjälpa mig med lite förslag?
 
Sv: Hjälp mig komma på ett bra företagsnamn

Klassikern är väl "Efternamn Konsult", det är det svårt att få avslag på om man har ett ovanligt efternamn.
Svenska eller engelska är väl utifrån marknaden, är du ett svenskt eller internationellt företag? (Jag tycker att det är rätt töntigt med engelska namn på små företag som bara kommer att agera inom Sveriges gränser.)

När jag valde företagsnamn valde jag ett fyndigt substantiv som inte har med mitt namn eller ens min bransch att göra. På det viset kommer alla ihåg vad mitt företag heter, det sticker liksom ut :)
 
Sv: Hjälp mig komma på ett bra företagsnamn

Ta nåt lämpligt på latin.

Efternamn- Codex
Efternamn - Lex ius
Efternamn - Ad Acta
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, som rubriken säger: jag behöver hjälp att komma vidare i tankedjungeln kring företagsnamn! Dessvärre är jag inte av den kreativa...
Svar
13
· Visningar
3 196
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp