Bukefalos 28 år!

Hjälp mig komma på vad dom heter!!!!

Fibusen

Trådstartare
En tecknad ponny,inte Mulle. Har för mig att den figurerat på typ muggar och sånt. Massa roliga tecknade bilder,rund liten ponny med smala korta ben. Får hjärnsläpp snart....
 
En tecknad ponny,inte Mulle. Har för mig att den figurerat på typ muggar och sånt. Massa roligt tecknade bilder,rund liten ponny med smala korta ben. Får hjärnsläpp snart....



Typ denna stil...
kram.jpg
 
Tack underbara du!!! :love: Har googlat förgäves i snart 1,5 timme! :o Nu kan jag krypa ner i sängen utan att bli knäpp! (Efter att ha kollat massa bilder såklart!!!! ;));)

Haha underbart! :D Det är helt underbara ponnys, inser att jag nog måste fylla mitt hem med lite Thelwell-pryttlar :love:
 
Inte för att det spelar någon roll, men Thelwell är den ytterst begåvade tecknaren, ponnyn har jag för mig heter Kipper ;-) Men Thelwell är väl namnet på varumärket, så det är så klart det man bör känna till. Underbara ponnier!!! Fick tag på något album när jag var barn! Fantastiskt!
 
Inte för att det spelar någon roll, men Thelwell är den ytterst begåvade tecknaren, ponnyn har jag för mig heter Kipper ;-) Men Thelwell är väl namnet på varumärket, så det är så klart det man bör känna till. Underbara ponnier!!! Fick tag på något album när jag var barn! Fantastiskt!

Jo det är ju Norman Thelwell som är tecknaren, men det är ju också det namn som är väsentligt. Är det verkligen Kipper ponnyn heter egentligen? Bildgooglar du Kipper får du fram denna hund (som jag tittade mycket på som liten :D):

845679_kipper.jpg


Hur som helst är ju ponnyn mer kopplad till namnet Thelwell än något annat namn, i mina ögon.
 
Jo det är ju Norman Thelwell som är tecknaren, men det är ju också det namn som är väsentligt. Är det verkligen Kipper ponnyn heter egentligen? Bildgooglar du Kipper får du fram denna hund (som jag tittade mycket på som liten :D):

845679_kipper.jpg


Hur som helst är ju ponnyn mer kopplad till namnet Thelwell än något annat namn,
Jo det är ju Norman Thelwell som är tecknaren, men det är ju också det namn som är väsentligt. Är det verkligen Kipper ponnyn heter egentligen? Bildgooglar du Kipper får du fram denna hund (som jag tittade mycket på som liten :D):

845679_kipper.jpg


Hur som helst är ju ponnyn mer kopplad till namnet Thelwell än något annat namn, i mina ögon.

tyder något
 
Hi hi. Ja, Thelwell är ju varumärket, eller vad man ska säga, så det är väl det som har betydelse, helt klart. Har bara för mig att just den där mest kända ponnyn hette Kipper och ryttaren Penelope eller nåt sånt... Men det har ju ingen betydelse, förstås! Blev bara så förtjust över att se bilderna igen. Och jag älskar att Thelwell alltid har det där speciella "hästperspektivet". Det liksom andas ömsinthet och horsemanship och är askul samtidigt.... Får för mig att det är något brittiskt ;) Mer Thelwell åt folket!!!
 
Typ denna stil...
kram.jpg

Ååååh jag har en gammal gammal bok som i alla fall illustrerats av samma person som ritat denna bilden. Den heter något i stil med "På Ridskolan" och den är heeeelt underbar. Jag åker hem till sverige nu i veckan, den här boken ska jag helt klart ta med mig när jag åker hem. :heart
 
Får mig att tänka på Pennys Pony Club. Vi har hela serien! Helt underbara, och väldigt lika Thelwells.

Edit.
De är tydligen baserade på Thewells
 
Jag vet inte om jag har själva stallet kvar, men alla figurer (flera dubletter) och massvis med hinder, krubbor, hinkar o.s.v.! Ska gräva fram dem nån dag tror jag.
 
@Zaga
Åh, det stallet har jag också!

Liten bildbomb på min, som tyvärr inte verkar vara komplett om jag jämför med din bild
DSC_0086.jpg


DSC_0091.jpg

DSC_0095.jpg


DSC_0094.jpg


Denna är väl den som är mest lik Thelwell kanske
DSC_0093.jpg


DSC_0092.jpg

DSC_0096.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 843
Senast: Gunnar
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
10
· Visningar
350
Senast: Nikan
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 429
Senast: manda
·
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
1 014
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp