hjälp mig med dator..tack

mag

Trådstartare
jag ska ha en bärbar, som jag kan surfa på, skriva, ha Photoshop installerat och ev. nått litet spel. Har redan en stationär och vill bara he denna som extra. Har hittat en på denna sida, men kan ingenting om vad det säger om den skulle duga vill nån vara snäll och uttala sig.
http://www.dustin.se/dacsaportal/


Det är denna dator det gäller:
HP 6720S CEL 1.73 1GB/120 DVDRW 15.#VHB +1GB
 
Sv: hjälp mig med dator..tack

HP 6720S är nog bara en surf-dator. Grafikkort är för långsamt för att man ska kunna spela/jobba i Photoshop, blir "hackigt". Dessutom skärmen är av Högblank-typ, skulle rekomendera gå förbi en datorbutik och titta på en dator med liknande skärm..själv tycker jag att det är lite jobbigt med högblank..I så fall LIFEBOOK S7110 (på samma sida) är lite bättre (dubbelkärnig processor, lite snabbare grafik kort, mer minne, väger mindre), fast inte samma pris förstås..
 
Sv: hjälp mig med dator..tack

åh tack för ditt svar... Tycker att detta är så svårt. Men vill inte vara dumsnål och köpa dåligt heller. Att photoshop ska fungera är ett måste, så då lägger jag ner den och kolla vidare. tack igen
 
Sv: hjälp mig med dator..tack

En sak till... detta med grafikkort... fattar ingenting. vad är det för nått jag behöver så att det funkar med photoshop? vill inte köpa mer än jag behöver, eftersom jag har en rejäl dator här hemma. Det är så svårt med alla termer som står om datorn när man läser. Antar att minnet är viktigt, är det ok med 1gb?
 
Sv: hjälp mig med dator..tack

hej
RAM-minne är viktigt för processor, det blir snabbare att behandla olika data med mer minne...Grafikkort behövs för allt med grafik att göra: spel, bild, film osv. Det finns olika typer av grafikkort men de är dyra, ett bra kostar runt 5 tusen. Men för en vanlig användare räcker med ett som åtminstone 256 kB minne. Alltså grafikkort är en dator i sig, typ, som har en logikenhet och minne. Jag kan kolla runt lite på vad som finns och återkommer med mer "kött på benen", har inte alla beteckningar på kort i huvet så där. :)
 
Sv: hjälp mig med dator..tack

..sorry..256MB var det förstås..:)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är i akut behov av att köpa en ny dator då den jag har är gammal och inte helt stabil. Egentligen borde vilken enkel skitdator som...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 519
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Min bärbara börjar ge sig och jag har länge suktat efter en stationär dator med mer hårddisk och minne så det händer lite när man ger...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Kimz0r
·
IT & mobiler Har haft min bärbara nu i... 3-4 år eller nått och jag har vuxit ur den. För lite hårddisk, minnen, program mm. Först tänkte jag köpa...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Tjôta
·
IT & mobiler Det här är en tråd jag ALDRIG trodde jag skulle starta!!! :crazy: Jag har haft mac sen 1989 - och jag älskar mac - högt och rent...
2
Svar
27
· Visningar
2 638
Senast: Tilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp