Hjälp mig med storlek på benskydd och "boots".

lakrits

Trådstartare
Jag efterlyser hjälp med att hitta rätt storlek i benskydd till min ena häst. Kanske jag har tur att det finns någon med likasinnad size som kan ge mig hjälp.

Jag har en grov haflingerkille. Han har skenben som en vanlig ponny, i längd, D-ponny, men ganska grova ben.
Skiljer sig längden något mellan stl. L och XL tex.?

Benskydden ska vara de som gå ner över kota, både till fram och bakben. De man knäpper med kardborreband runt om.

Sedan behöver jag också ett par boots, skydd för ballarna. Här är nog det största problemet att veta vilka storlek jag ska.
 
Sv: Hjälp mig med storlek på benskydd och "boots".

Ja de blir längre i större storlek.

Enklast är att mäta din killes ben och jämföra mot en måttabell. Eller mäta skydden i affären.
 
Sv: Hjälp mig med storlek på benskydd och "boots".

Det skiljer sig ganska mkt från märke till märke.
Dock tycker jag de flesta boots jag testat (eskadron, globus, event, märkeslösa) har varit förvånansvärt små i storlek, mitt sto som har 1or i skor får ha large och i eskadron är de tom på gränsen till små...

Tycker också du ska mäta i butik, eller be att få prova skydd av någon du känner som har såna du är ute efter?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
667
Senast: Solvira
·
Utrustning Jag tänkte passa på att köpa boots nu på mässan i Globen i helgen. Frågan är nu hur man ska veta vilken storlek som passar? Min häst...
Svar
6
· Visningar
6 629
Senast: gylle
·
Utrustning Jag undra vart i hela friden man får tag i stora grejjer?! Min kille har stora fötter mkt hovskägg som resulterar i att bena är enorma...
Svar
2
· Visningar
1 098
Senast: DiamondBlue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp