hjälp mig nu med tips om hingst!!!

I

indra

skapade tidigare en tråd om stanford då jag hade hittat en unghäst e. den hingsten å kände att jag ville ha lite mer kött på benen eftersom att jag inte viste så jätte mkt om honom. tyvärr gick inte hästen igenom besiktningen men efter alla underbara människor här på buke som berättat mer om stanford och vistat bilder och info om deras hästar e. stanford och avkommor till dessa kände jag att jag hade hittat en hingst som föll mig väldigt mkt i smak. och nu har jag hittat henne!! 16 år gått 1.30 med vinster e. stanford ue. turban rose. hade ju ingentligen tänkt att jag ville ha en lite yngre häst som jag kunde rida och tävla ett tag men råkade ramla på denna och fick den så jäkla billigt så jag kunde inte tacka nej och sen har den ju redan lite meriter så det e ju bra. så nu får jag börja avla lite med en gång istället. har tyvärr inga bilder på henne då jag precis fått hem henne och inte heller har någon kamera. så jag beskriver henne lite istället. ca: 160 hög lite äldre modell kraftig benstome men hästen e inte jätte grov. ok-bra ridbarhet tyvärr lite i nedförsbacke men lätt att sätta på bakbenen. lite kortare hals och rätt lång rygg. har jag glömt ngt? :p har ju tänkt betäcka henne redan i vår och vill nu ha massor med tips och förslag på hingst... motivera gärna varför ni tror att just denna hingst skulle passa mitt sto!!
tack på förhand
 
Sv: hjälp mig nu med tips om hingst!!!

Quite Easy (går han att få fortfarande???)
Ditt sto låter som det Stanford-sto jag betäckte med honom, och jag fick en superfin avkomma (som jag la in bild på i din förra tråd ;) )
QE passar för lite längre ston, då han själv är åt det kortare hållet i ryggen, plus att han "lättar upp" den lite grövre, äldre modellen (enligt egna erfarenheter)

Annars är jag även förtjust i Jaguar Mail, men kan inte uttala mig mer då jag inte sett några avkommor efter honom.
 
Sv: hjälp mig nu med tips om hingst!!!

tyckte i början inte särsilt mkt om QE då jag sätt många avkommor som var rätt knepiga i huvudet och de hoppade faktiskt inte så bra heller men nu på sista tiden har det dygt upp flera stycken som jag tycker e jätte fina.. trevliga och hoppar riktigt bra. han e väl även e. qudam de revel å de e ju fin fin blod.
jaguar mail gillar jag oxå:d.. men e inte han från ngt annat land:D finns de inga avkommor därifrån han kommer som man kan leta info om kanske??? för han e ju häftig!!
 
Sv: hjälp mig nu med tips om hingst!!!

puttar upp tråden lite.
många som kollar men jag tror nog och hoppas att det finns ngn mer än boccia som har ngt tips!
 
Sv: hjälp mig nu med tips om hingst!!!

Lasandos!
10:a på typ och 10-10 i hoppning. Har 2 egna avkommer efter honom som hoppar som tusan och är snygga att se på samt supertemperamament!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
677
Senast: valy
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp