Hjälp mig välja mobil!!

Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag har en iPhone 4 privat och en Samsung Nexus (Google) på jobbet.

Samsungen har problem med täckningen ibland, det är tex kasst headset som följer med. Men jag föredrar uppbyggnaden på den egentligen (antagligen för att min första smartphone var en HTC Desire) och den är inte alls lika utsatt för stötar som iPhonen.

iPhonen har bättre batteritid, jag upplever den som snabbare och är mycket enklare att surfa på. En stor fördel är gratis sms till andra som har iPhone.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Som alltid i såna här trådar så tipsar jag om iPhone, det finns så sjukt fina skal till den telefonen och mååånga tillbehör:D

Sen är telefonen såklart mycket bra oxå:p
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Nää, Samsung! (säger jag som har en iphone...)

KL

Kanske blir att jag måste skaffa mig en ny telefon i alla fall. När pojkvännen ringde var jag tvungen att ha telefonen på "högtalare" för att höra honom. Får väl se om den skärper till sig. Annars får jag om mina kassa studentekonomi bli med ny telefon... :D :p
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

KL

Jag kan säga att jag tyckte att S3an var alldeles för stor innan jag köpte den, men valde den ändå för att jag inte vill ha iPhone och S3an kändes som det enda vettiga alternativet. Förutom att jag älskar min mobil mest av allt så tycker jag nu också att alla andra telefoner känns små och futtiga i jämförelse. Och iPhonarna känns så himla plastiga och små och låtsasmobiliga.

Angående storlek då :p
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Valet är gjort, klubban är klubbad...och det blev en......







IPHONE!!! :D
Nu ska jag bara vänta tills veckan då nya simkortet väntas komma.
Men kan ju klappa på den så länge ;)
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Gräver upp en gammal tråd!
Är du nöjd med din iPhone?
Jag står och velar, har en xperia "någonting" nu... Typ två år gammal, den mest stöttåliga varianten, typ :D


Det är min första smartphone, och den börjar nu dö, framförallt är det en massa småfel som stör mig något väldigt:rage:
Så frågan är vad man ska välja nu? Sambon har en iPhone, jag har alltid varit motståndare, men inser nu att det skulle vara praktiskt om vi kunde synka mobilerna och sånt. Min nuvarande andriod och hans iPhone är inte jättebra kompisar...
Jag behöver tips helt enkelt!
Jag använder mobilen mest till;
Ringa/sms/mmsa
Radio
Kamera
Med ny mobil kommer jag nog använda fler appar, typ till träning och sånt
Lite surf, då och då.
Vad ha ni? För och nackdelar?
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag skaffade mig en ny mobil i freddags.Det blev en Samsung Galaxy S4.Mycket bättre kamers än en iphone.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Har haft iPhone 4, funkar fortfarande 3 år senare, använd dagligen 1,5 år och sen sporadiskt, totalt problemfri, skaffade sen Samsung S3 rent under att jag inte slog sönder den i ren ilska då den stängde av sig, hängde sig å de ena och de andra, nu har jag iPhone 5s och den funkar hittills finfint!

Kan tillägga att jag jobbar inom industri och har använt alla telefoner i alla möjliga situationer och har tappat både första iphonen och s3:an flertalet gånger utan minsta lilla spricka i skärmen!
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag tappade bort min förra Samsung SIII och stod och valde mellan Iphone och Samsung sen, valde en ny SIII igen, because I love it! Tycker det är skönt att den är hyfsad stor, jag har små händer men det går ändå :) Kameran är riktigt bra!

Sen var priset rätt avgörande också, betalade 2800 kr för denna!

Oj. Haha. Man kanske skulle se till att tråden är ny innan man skriver :D
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag skaffade mig en Sony Xperia ZR i höstas, och är så sjukt nöjd! Den är snygg och fungerar bra till allt jag gör (som alla nya telefoner). Dessutom är den vattentålig, så man kan ha den ute även när det regnar. Helt underbart!!


Jag gillar min grymt mycket och rekommenderar den till allt och alla :p

Jag hittar inga nackdelar alls, den är perfekt än så länge :love:
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Skulle satsa på xperia. Har själv en, xperia j. Otroligt bra kamera (är bättre än min vanliga kamera) och det har aldrig varit några problem med den. Själv tycker jag att iphone är en dålig mobil.Tycker att många skaffar den som statuspryl. Har bekanta som upplever att de krånglar mycket, knappar slutar fungera med mera. Skärmen går lätt sönder.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: sthu
·
IT & mobiler Jag har en Xperia 10 III som jag är väldigt missnöjd med. Insett att jag är en samsung-människa. Frånsett att jag inte gillar hur den...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: sthu
·
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 335
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp