Byta mobil?

tanten

Trådstartare
Jag har en Xperia 10 III som jag är väldigt missnöjd med. Insett att jag är en samsung-människa. Frånsett att jag inte gillar hur den funkar så är kameran KASS.

Nu sände Telenor ett erbjudande om att byta mobil utan extrakostnad eftersom det gått mer än ett år på min avbetalning.

Det jag hittade som kanske funkar är en Samsung Galaxy A33. Den verkar vara en billigare version men fortfarande en Samsung, med bra kamera.

Nån som ser några uppenbara problem med en Galaxy A33?
 
Jag har en Xperia 10 III som jag är väldigt missnöjd med. Insett att jag är en samsung-människa. Frånsett att jag inte gillar hur den funkar så är kameran KASS.

Nu sände Telenor ett erbjudande om att byta mobil utan extrakostnad eftersom det gått mer än ett år på min avbetalning.

Det jag hittade som kanske funkar är en Samsung Galaxy A33. Den verkar vara en billigare version men fortfarande en Samsung, med bra kamera.

Nån som ser några uppenbara problem med en Galaxy A33?
 
Jag har "alltid" haft Sony men min senaste (Xperia 10 ii) var jag också otroligt missnöjd med, framförallt med kameran. Gav Sony en sista chans och köpte en Xperia 1 iii som jag är mycket nöjd med så det var nog framförallt 10-modellen som inte höll måttet. Har haft Samsung via jobbet i perioder och gillar dom inte alls.
 
Vi har A-modeller från Samsung hela familjen, och är väldigt nöjda allihop. Tror vi har A41, A22 och nån tåligare variant som jag inte minns nummer på.
 
Jag har en A52s, så åtminstone A-serien. Jag är mycket nöjd med den. Den har bra batteritid, helt ok kamera (inte i klass med de allra dyraste Samsung-telefonerna såklart, men kostade bara en bråkdel av vad de kostar också) och är allmänt trevlig.

Jag gillar också att den har plats för minneskort och hörlursuttag. Det är något som saknas på de "dyra och fina" modellerna nu, och faktiskt en starkt bidragande orsak till att jag vägrade skaffa någon av de dyrare. Nu kan jag byta minneskort om det behövs och få lagring för massvis av bilder och jag kan använda vilka hörlurar som helst, vilket är fantastiskt bra om ett par går sönder eller liknande.
 
Vi har A-modeller från Samsung hela familjen, och är väldigt nöjda allihop. Tror vi har A41, A22 och nån tåligare variant som jag inte minns nummer på.
Min senaste Samsung var en sjua. Var jättenöjd tills den började få dödsryckningar. Så jg provade ett gäng i butiken, hur de låg i handen. Jag har korta fingrar och vill kunna hålla mobilen utan kramp. Så det blev en Xperia. Nu uppenbarade sig en möjlighet att byta utan extra kostnad.

Så Samsung vet jag att jag gillar. Men det var mest om just den modellen har några större minus?
 
Jag har "alltid" haft Sony men min senaste (Xperia 10 ii) var jag också otroligt missnöjd med, framförallt med kameran. Gav Sony en sista chans och köpte en Xperia 1 iii som jag är mycket nöjd med så det var nog framförallt 10-modellen som inte höll måttet. Har haft Samsung via jobbet i perioder och gillar dom inte alls.
Samma här!!!
Jag hade en Xperia Z5 Compact som jag verkligen gillade, men den tvärdog två dagar efter att jag fick min jobblur som är en 10 ii och eftersom den har två SIM-kortsplatser var det ekonomiskt försvarbart att bara använda den.
Men jag är inte alls nöjd med den!!!
En kompis köpte nya telefoner till sig och sambon och försäljaren sa att Xperia 10 är Sonys absoluta budgetserie... :meh:
 
Samma här!!!
Jag hade en Xperia Z5 Compact som jag verkligen gillade, men den tvärdog två dagar efter att jag fick min jobblur som är en 10 ii och eftersom den har två SIM-kortsplatser var det ekonomiskt försvarbart att bara använda den.
Men jag är inte alls nöjd med den!!!
En kompis köpte nya telefoner till sig och sambon och försäljaren sa att Xperia 10 är Sonys absoluta budgetserie... :meh:

Särbon har också haft en 10 och han brukar alltid ha telefonerna flera år tills de rasar... med den köpte han en ny innan det gått ett år.
 
Vill man ha en Sony, så kanske Xperia 5 skulle funka, även om den väl är 2-3 gånger dyrare än 10. Jag har haft min Xperia 5 II i över två år, och förutom att jag fått byta skärm på den pga klantighet från min sida, så funkar den lika bra som från start.
 
Jag har en Xperia 10 III som jag är väldigt missnöjd med. Insett att jag är en samsung-människa. Frånsett att jag inte gillar hur den funkar så är kameran KASS.

Nu sände Telenor ett erbjudande om att byta mobil utan extrakostnad eftersom det gått mer än ett år på min avbetalning.

Det jag hittade som kanske funkar är en Samsung Galaxy A33. Den verkar vara en billigare version men fortfarande en Samsung, med bra kamera.

Nån som ser några uppenbara problem med en Galaxy A33?
Samsungs A-modeller är lite enklare varianter än S-modellerna. Jag har haft flera olika A-modeller som fungerat alldeles utmärkt. Jag kan inte skylla på telefonerna att de inte tål att tappas i stengolv hur många gånger som helst...
Tror du blir nöjd om du köper en sådan, om du inte har extrema krav på prestandan.
 
Vill man ha en Sony, så kanske Xperia 5 skulle funka, även om den väl är 2-3 gånger dyrare än 10. Jag har haft min Xperia 5 II i över två år, och förutom att jag fått byta skärm på den pga klantighet från min sida, så funkar den lika bra som från start.
Kul för dig 😁

Jag å min sida har bestämt att det aldrig mer kommer en Sony över min tröskel
 

Liknande trådar

IT & mobiler Så. Mobilen död och jag behöver köpa en ny direkt, typ imorgon så fort affärerna öppnar... Jag vill såklart inte byta ner mig till en...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: Trott
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 115
Senast: Amk
·
Äldre I-lands-problem-deluxe!! Jag ska för en gång skull unna mig en riktig mobil, en jag verkligen vill ha och inte en som får duga för...
2
Svar
33
· Visningar
3 881
Senast: millan10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp