Hjälp mig!

Madonna

Trådstartare
De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B.

A har sedan december bott på annan ort en bra bit från mig medan B bor typ 4 mil från mig.

Jag lärde känna A först genom skolan, sedan har vi umgåtts nästan varje dag typ hela dagarna sedan typ maj 2011, om jag inte jobbat, om hon inte varit hemma hos sina föräldrar, velat ha egentid eller om jag har varit utomlands, hon har varit sjuk tex. Vi är väldigt nära vänner, hon har sagt att jag är hennes bästa vän. Hon kan säga i från om hon vill ha egentid tex eller av någon annan anledning inte vill ses någon dag. Genom henne lärde jag känna B som jag nu umgås mycket med. B mår inte bra men vi hittar på saker och har kul, helst vill hon sitta hemma vid sin tv eller dator eller ligga i sin säng hela dagarna.

Jag är en väldigt snäll person, för snäll enligt många, jag vet inte hur man är när man är normal snäll. Jag har väldigt roligt med A och blev väldigt ledsen när hon skulle flytta. Jag blev ledsnare än hennes föräldrar och ledsnare än hennes syster. De är alla vana med att hon flyttar efter 6 månader, så har det varit hela tiden jag känt A. Jag har väldigt roligt med A + B när vi ses alla 3 eller när jag bara träffar någon av dem. A blir kvar där hon bor nu i minst 1 år.

Jag har hjälpt A ekonomiskt, med skoluppgifter, städat, skjutsat henne, övningskört med henne, lånat ut min bil till henne och då har jag betalat bensinen. Jag har hjälp henne att flytta. Hon är skyldig mig pengar.

Jag har också hjälpt B ekonomiskt, hon sover över mkt hos mig, hon mår bättre när hon är hos mig och vi hittar på mkt roliga saker. Har övningskört med henne också. Har hjält henne lite med skoluppgifter. Hjälper henne städa, rensa i garderoben. Hjälper henne handla. Hon är skyldig mig mer pengar än vad A är. B har inget jobb och går ej i skolan.

Nu har A semester i 3 veckor, nästa vecka är hennes sista semester vecka och hon kom hem förra torsdagen.

I söndags får jag följande sms...

Hej XXX efter att ha tänkt på detta länge och studerat ditt beteende och pratat med B så känner jag att vår vänskap inte funkar. Du känner sån stark oro ångest nervositet över att träffa och prata med mig och allt. Jag vill ha en lika lätt vänskap som jag har med xxx. Vi har ju känt varandra så länge så jag tänkte att nervositeten skulle ha släppt men inte. Jag vill ha en vän som inte är nervös för mig. Är jag läskig? Vänskap ska vara kravlös utan oro. Försökt prata dig till rätta men du vill inte förstå och lyssna. Jag vill ha en naturlig vänskap. Kom till ro med dig själv och dina problem. Tänk realistiskt inte som en 1 åring. Jag vill att du ska utredas för din aspberger så du utvecklas socialt. Jag och B kan inte hjälpa dig. Du måste tro på dig annars tror ingen på dig. Hjälp dig själv innan du ska hjälpa resten av världen. Stora kramar B.

Ringde upp både A + B efter detta men A trycker bara bort och det är fegt tycker jag. B svarar inte. Detta är ju inget man tar på sms utan hon skulle ju ha tagit det irl med mig så hon fått rätt information då B kan missuppfatta saker.

Jag har sett fram väldigt mkt emot att träffa henne nu när hon är hemma. Vi pratade lite på sms efter det här smset men det sista jag skrivit har hon ännu inte svarat på. Och hon har inte hört av sig efter detta det är bara B jag pratat lite med på sms.

De fyllde år för ett tag sen och jag har presenter som jag skulle vilja ge dem jag vill väldigt gärna träffa henne innan hon börjar jobba igen.

A + B är inte alltid mogna utan de kan vara omogna.

Jag har aldrig krävt ngt av dem jag ringer inte tills de svarar eller något sånt och jag har inte krävt något annat heller någonsin!

Känns som om alla mina vänner är vän med mig ett tag lånar massa pengar betalar inte tillbaka det och sen hoppas de på att jag glömmer bort det och sen säger de typ hejdå. =(

Nej jag köper en häst i stället de kan man lita på!
 
Sv: Hjälp mig!

Usch säger jag bara, med såna "vänner" behöver man inga fiender, nej glöm bort dem för några riktiga vänner är de då rakt inte.
Du har verkligen gjort allt för dem o fått skit tillbaka som tack, de är inte värda att vara din vän.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 539
Senast: sjoberga
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp