Hjälp! Någon som vet?!

Sandra_99

Trådstartare
Hejsan!
Fick höra häromdagen att vid avlivning av travhästar så kan man skicka in passet till STC och få någon form av ersättning för det, stämmer detta?

En vän till mig fick avliva sin foderhäst (ägarna som tog beslut men ville je vara med så min vän var där). Pga fel adress hart passet nu kommit på villovägar och är försvunnet, nu hävdar ägaren att han skulle skicka in det och få en rejäl ersättning från STC, stämmer detta som sagt?
 
Sv: Hjälp! Någon som vet?!

Passet ska skickas in, men någon ersättning för det förekommer inte såvitt jag vet.
 
Sv: Hjälp! Någon som vet?!

Okej det var ungefär vad jag fått för mig. Passet har kommit till en gammal adress i vadderat kuvert som de nya boendena kastat pga tvist med ägarna till hästen.
 
Sv: Hjälp! Någon som vet?!

Tog bort min travare i Nov 2010 och passet skall INTE skickas in... de får du behålla själv. Men där emot måste du ringa till Stc o säga att hästen är död o vilket datum.

Mer än så behövs inte.... :idea: :love: Så det va dumt att du skickade iväg det, spar alltid passen som minne eftersom att du inte behöver skicka in det i dagens läge för travare.....du får ingen ersättning för det från stc, vem påstår detta om man får fråga ????
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp! Någon som vet?!

Det verkar som ägaren försöker dra en rövare här! Har aldrig hört om att man skulle få någon ersättning från STC, var inne senast idag och läste på deras hemsida och kunde inte hitta minsta lilla notis om detta :) . Din kompis kan ju alltid slå STC en signal och höra bara för att vara hundra hundra säker :)
 
Sv: Hjälp! Någon som vet?!

Om man, som du hört, skulle få "rejäl ersättning" från STC vid slakt av travhästar så skulle travhästar inte bli vandringspokaler......
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 916
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 241
Senast: Korven
·
Övr. Hund Idag, för två år sen, åkte jag och skulle titta på en hund som skulle skänkas bort för ägaren skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Red_Chili
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 609
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp