Bukefalos 28 år!

Hjälp om utställning

skogsflicka

Trådstartare
Har i helgen varit på internationella utställningen i sjulnäs.

Och idag upptäckte jag att Maltes kritiklapp hade fel numer. Numret på hans kritiklapp tillhörde den andra hunden i juniorklassen (var bara 2 hundar). Så jag antog ju att då hade den andra hunden Maltes, och så var det ju.

Den andra hunden bedömdes före Malte och fick sitt gula band och kritiklappen i handen innan min Malte hade bedömts. Och när det var klart fick jag två röda band + hp och kritiklappen i min hand.

Ringde utställningsansvariga, och han kollade med ringsekreteraren som inte ville erkänna sitt fel. Är ju kanske lite svårt för dem att göra det iom alla hundar som passerar ringen.

Så nu står Maltes fina resultat på fel hund, och Malte har ju den andra hundens usla resultat på sin :( Vill inte att det skall stå så fel på hunddata sedan.

Nåväl, han sa ju att det verkar som jag har rätt, och att jag skulle ringa imorgon så skulle vi kolla upp det. Och överklaga.


Är det någon som har erfarenhet av detta. Kommer de gå lätt att fixa detta eller kommer det bli mycket krångel måntro?

Dubbelsuck.
 
Sv: Hjälp om utställning

räkna med krångel..
men du, du kanske kan kolla i programmet, vad ägarna till den andra hunden hette, och ringa till dem? (eniro.. )
de måste ju också ha fel lapp?
om ni båda säger att det blev fel så kan ju inte skk motsätta sig?
 
Sv: Hjälp om utställning

Du har ju kritiklappen, så då är det enkelt för arrangören att ändra, så att rätt hund får rätt resultat.

Samma sak hände mig nere i österbybruk och inte heller där ville ringsekreteraren erkänna sitt misstag, men det är bara att stå på sig så ordnar det sig.

Min rekommendation är att du ringer skk i morgon, eftersom att missen inte upptäcktes på plats och kollar med dem hur du ska gå vidare.
 
Sv: Hjälp om utställning

Jo det är precis vad jag tänkt göra. Han den utställningsansvarige sa även att jag skulle ringa honom imorgonbitti så skulle han hjälpa mig. Så jag hoppas det går smärtfritt är så jobbigt med krångel.
 
Sv: Hjälp om utställning

Min uppfödare fick tag i kvinnan som hade den andra hunden nu ikväll. Hon hade inte ens sett att det var fel. Hon var iallafall jättetrevlig och de pratade en lite längre stund om rasen och sådant också. Men hon skulle iallfall också ringa till utställningsansvarige imorgon. Då kan det ju inte vara något problem tycker jag.
 
Sv: Hjälp om utställning

Åh så skönt att det verkar lösa sig!!! :)
 
Sv: Hjälp om utställning

Nu är det helt fixat. Karln ringde mig nu på morgonen och sa att jag hade ju faktiskt rätt. Skönt att ha det klart.

Hädanefter skall jag alltid kolla såntdär på en gång då jag får lappen. :)
 
Sv: Hjälp om utställning

Det är handlern`s ansvar att se till så att man får rätt lapp.
 
Sv: Hjälp om utställning

Det är handlern`s ansvar att se till så att man får rätt lapp.
Är det inte domarens och ringansvariges ansvar att se till att rätt dom kommer på rätt hund?
Som handler tar man ju mest emot det man får. Och i allt virr och stoj kanske man missar att kolla numret. Det är ju lätt hänt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa. Måste bara få dela med mig av min lycka o stolthet. Tack alla som tipsat mig (i andra trådar) inför utställning! :bow...
2
Svar
37
· Visningar
2 393
Senast: Smulis
·
K
Övr. Hund Valpis har ställts ut ganska intensivt i år - 12 ggr. hittills. Mest på inofficiella. På dessa inofficiella utställningar är det ju...
2
Svar
21
· Visningar
2 302
Senast: elmelts
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 248
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp