Bukefalos 28 år!

Hjälp, skoluppgift (företagskultur)

californication

Trådstartare
Har fastnat på en fråga och har inte tillgång till boken just nu. :crazy: Någon som kan hjälpa mig?

Vad är skillnaden på ett företag som är orienterad mot social gemenskap, mot en som är orienterad mot lojalitet mot företaget?

Har testat att googla men det kan vara så att jag är urkass på det idag :p

Hjälp! :bump:
 
Har fastnat på en fråga och har inte tillgång till boken just nu. :crazy: Någon som kan hjälpa mig?

Vad är skillnaden på ett företag som är orienterad mot social gemenskap, mot en som är orienterad mot lojalitet mot företaget?

Har testat att googla men det kan vara så att jag är urkass på det idag :p

Hjälp! :bump:
Vad är det för typ av uppgift, inom vilken kurs, på vilken nivå?
 
Kan du utveckla frågeställningen (det är mycket som kan skilja dessa företag och dess kulturer åt - hur har ni i kursen studerat organisationer hittills? i vilken kontext befinner vi oss?) och bakgrunden lite mer, vad för typ av uppgift är det - sitter du och skriver hemtenta eller prov?
 
Kan du utveckla frågeställningen (det är mycket som kan skilja dessa företag och dess kulturer åt - hur har ni i kursen studerat organisationer hittills? i vilken kontext befinner vi oss?) och bakgrunden lite mer, vad för typ av uppgift är det - sitter du och skriver hemtenta eller prov?

Tyvärr så är bara frågan så.. :crazy: vi läser just nu om organisation och företagskultur och det där är en förberedande uppgift inför ett prov, där frågan skall kunna lösas på absolut max en A4-sida.

Tidigare i kursen så har vi haft uppgifter om skillnaden på inre- och yttre effektivitet, vad som skiljer ett produktorienterat företag från ett marknadsorienterat företag och vad som skiljer en produkt- och resultatorienterad chef ungefär. Väldigt grundläggande alltså.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 300
Senast: __sofia__
·
Tjatter Hej Buke, jag håller på och skriver en bok som hobbyprojekt. Har en del funderingar som jag har googlat efter men nu tar jag och ställer...
2
Svar
30
· Visningar
1 897
Senast: Tass
·
Skola & Jobb Hej hallå! Sitter här och läser Naturkunskap 2 och är inne på lite kemi just nu. Jag har fastnat lite och skulle vilja ha lite...
Svar
9
· Visningar
1 842
Senast: Eukaryot
·
Skola & Jobb Jag har sökt en tjänst på ett stort företag, tjänsten är kvalificerad och relativt nischad. Jag tycker själv att jag har relevanta...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp