Bukefalos 28 år!

Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

Me_too

Trådstartare
Har under lång tid ej kunnat ladda ner PDF-filer på min dator, det kommer bara genast upp en ruta där det står Internet Explorer har slutat att fungera. Under den texten står det sedan "Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer meddelas om det finns någon lösning på problemet." Någon lösning har ej presenterats. Detta har pågått i några år och jag har försökt hitta någonstans att ändra inställningarna bla i mitt virusprogram (Norton) då jag gissar att det är någon form av säkerhetsåtgärd som gör att jag ej kan ladda ner PDF-filer. Mycket frustrerande!

Någon som vet vad som kan vara fel? :confused:
 
Sv: Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

Händer det även om du höger-klickar på en pdf-länk och väljer spara-som?
 
Sv: Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

Får du samma problem oavsett vilken webläsare du använder? Annars brukar det lösa en hel del problem bara att byta från IE. ;)
 
Sv: Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

Japp, har provat det, samma ruta dyker upp och det går ej att spara filen. :(
 
Sv: Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

Va? Nu blev det avancerat... Måste forska mer i detta och lära mig vad det innebär... Tror dock ändå att det är mitt virusprogram som på något sätt sätter stopp för PDF-filerna, men ska kolla upp vad jag har för webläsare.

Wilken webläsare brukar fungera bättre än IE då?

(Vet ju inte ens vad IE är, men man lär sig alltid något nytt, det är så roligt, nu ska jag lära mig detta!!) :D
 
Sv: Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

IE står för Internet Explorer :)

Prova ladda ned t.ex. Google Chrome så löser det mesta sig förhoppningsvis.
 
Sv: Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

IE är som sagt Internet Explorer, Windows webläsare. Skulle dock vilja påstå att det i regel är den sämsta och har man en gång provat nåt annat går man aldrig tillbaka. ;) Andra webläsare är t.ex Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera och Safari, varav jag själv använder och rekommenderar Chrome, som helt klart är den snabbaste. :) Bara att ladda ned och börja använda, det är alltid bra att ha två olika just för att kolla om problem som uppstår beror på ens dator, websidan eller webläsaren, för ofta kan det vara det sistnämnda.
 
Sv: Hjälp! Varför kan jag ej ladda ner PDF-filer?

Norton är ett antivirusprogram ;) Virusprogram vill man inte ha på datorn. :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt) Vår dator har blivit helt...
Svar
3
· Visningar
1 349
Senast: bigganl
·
IT & mobiler Kan inte använda facebook på min dator längre! Har varit såhär i några dagar nu. När jag går in där så kommer det upp en ruta där det...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: _Eulalia_
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: Araminta
·
M
IT & mobiler Hjälp mig! Min dator har mer och mer på sistone börjat haka upp sig. Det kan hända när som helst. I början bara när man kikade på...
Svar
5
· Visningar
1 257
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp