Hjälp vid ridning

SandraM

Trådstartare
Hej!!

Jag har en äldre varmblods herre som vart i vår ägo i 14 år, men som min ridhäst nu i snart 10 år. Han är jätte trevlig som ridhäst och försöker oftast att göra sitt bästa.

Men han skadade en muskel i låret för ca 9 månader sen och fick en lång vila efter det. Sedan gick han ner extremt mycket i vikt. Men nu har vikten kommit tillbaka och vi tränar för fullt.

Men i paddocken så genar han så hemsk mycket i vänster varvet, och jag orkar inte riktigt få han dit jag vill. Muskelskadan satt även på vänster sidan, så kan hända att han inte är lika stark.

Men finns det några bra övningar för att just stärka hans svaga sida? Han har inga större problem i höger, utan det sitter i vänster varvet.

Tack på förhand!!
/ Sandra :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 729
Senast: Jiovedi
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 386
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 056
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp