Bukefalos 28 år!

Hjälp.. ;)..

Sv: Hjälp.. ;)..

Din häst har en femgångare till far och enligt stammen är mamman ockå femgångare, risken för att han inte kan lära sig tölta är låg. Hästen är för övrigt så ung att den inte borde vara riden mycket och länge. Ge det lite tid så ger det sig.
 
Sv: Hjälp.. ;)..

Han har bra stam: E : Prins Från Wreta UE: Odur Fra Brún..

Det är klart det tar tid, och Jag har ingen brådska.. Bara kul att höra era erfarenheter, och vissa säger ju att man inte ska vänta förlänge med hästar utan tölt, ju längre man väntar desto svårare kan det liksom bli....

Fast där finns det olika åsikter. Vet en Askur-avkomma där ägaren bara valde att vänta in honom och red dressyr på honom. Som åttaåring kom tölten upp till arbetstempo ganska på direkten. Bara han var stark nog. Så länge behöver det ju inte ta och som sagt hon testade inte ens utan jobbade bara på med ridningen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 666
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 258
Senast: Karminnie
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 893
Senast: Vogue
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 253
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp