Bukefalos 28 år!

Itzyditzy

Trådstartare
Min lilla tik på 9 år har börjat producera mjölk. Hon har inte löpt på väldigt länge. Flera år då. Hade valpar när hon va 3 år gammal.

Hennes beteende är det inte något annorlunda med. Har ju hört att det kan vara skendräktighet men det blir dom ju efter löp.. Detta har hållt på en vecka nu typ. Någon som vet vad det kan vara?
 
Kanske hon har haft s k tysta löp, så du inte har märkt det. Då kan hon vara skendräktig nu.

Men dom brukar ju ändå tvätta sig mer när dom löper? Hon har haft "vanliga" löp innan och det har man verkligen märkt. Men sen har det bara slutat.
 
Tikar brukar löpa livet ut. Möjligtvis om de blir riktigt gamla att det kan hålla upp eller dröja längre emellan. Om det var min hund hade jag nog bokat tid hos vetten för koll. Det jag funderar över är om det kan ha blivit något hormonfel.
 
Tikar brukar löpa livet ut. Möjligtvis om de blir riktigt gamla att det kan hålla upp eller dröja längre emellan. Om det var min hund hade jag nog bokat tid hos vetten för koll. Det jag funderar över är om det kan ha blivit något hormonfel.


Ska ringa och kolla när dom har tid. Har ju inte varit något konstigt fram till nu heller. Och det är inte mjölk som kommer ut längre utan det är genomskinligt. Typ varaktigt. Men hon är inte svullen eller så.
 
Min tik som blir nio i år började för ett tag sen få genomskinlig och luktfri vätska från juvren. Hon löper ungefär vad 6:e månad och det började kanske fyra månader efter senaste löp. Åkte till veterinären som klämde och kände lite men sa att så länge det inte luktar illa eller så så är det ingen fara men hon kunde inte säga vad det berodde på. Men det var inte "skendräktighets-vätska" i alla fall enligt vet. Mitt svar var inte till så mycket hjälp kanske :cautious:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 239
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 466
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp