H

HoppFantasten

Det ösregnar ute och jag var på väg hem ifrån affären när jag såg en hund stå fastkopplad i en lyktstolpe utan skydd eller nåt.. och det var typ 200 meter från affären..
jag ställde mig och väntade för och se ifall någon kom och hämtade h*nn* men efter en kvart gav jag upp och gick hem.
Om jag går tillbaka dit och h*n fortfarande är kvar, vad ska jag göra då? :(

(Det har gått ca. 30 min.)
 
Ring polisen! Är det ett varuhus kanske någon kan skicka ut ett medelande i microfon? När det gäller djur får man se till deras bästa och ställa sig över pinsamma situationer! Bra att du bryr dig!

NU kanske jag överreagerar, jag utgår från mig själv och mina hundar (vinthund) de fryser ju ihjäl i regnet. Det är kanske någon mer tålig ras som står där. Annars tycker jag att lämna en hund att frysa i regnet är lika allvarligt som att lämna hundar i bilen (jag vet att respirationsorganen lägger av illakvickt av värme) en varmdag.

Hoppas att hunden inte är kvar!
 
ring polisen. det är ok att lämna hunden fast det regnar, men bara för att par min i så fall, och bara om man har en hund som tål det. tycker jag i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 900
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 303
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp