Bukefalos 28 år!

T

Throlla

Om man har skickat ett mail och får ett tillbaka där det står såhär:
"This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed."

Har man blivit spärrad då?? :confused:
 
Ok. Men det behöver alltså inte vara så...
Hoppas verkligen att det inte är så får då är jag troligen lurad :mad: :crazy:
 
Du har inte blivit spärrad. Det du fått är en negativ leveransrapport, dvs mailet du skickat har inte kommit fram till mottagaren av någon anledning. Ofta händer detta om man skrivit fel adress.
 
...och om det är en hotmail-adress eller Yahoo-mail eller liknande kan det vara att personens mailbox är full, då får man ofta liknande meddelanden :)
 
Är det säkert?

Det är iaf rätt adress och inboxen borde inte vara full (företags-epost).
 
Ibland kan man få sådana meddelanden om t.ex. servern som maillådan ligger på är temporärt ur funktion för ex. service.

Har märkt att jag vid ett flertal tillfällen fått liknande meddelande när jag skickat till kompisar med en viss "postadress", nämligen telia.com. Annars är det vanligt att få det om personens maillåda är full, vilket ofta händer med Hotmailkonton. Även på företag kan sådant hända om personen ifråga har mycket ingående post, ofta har varje person ett maxutrymme för mail.
 
:idea:Det är väl inte på det viset att du skrivit lite
"osnälla" texter till detta företaget (för att skälla på dom etc), för isåfall kan ditt mail ha fastnat i ett mailfilter typ spamfilter........ :D
 
Nej nej, inget sådant :smirk:
Jag håller på att göra en affär med en människa... en privat sådan som inte har något med företaget att göra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som några av er kanske vet i och med vad jag skrivit i andra trådar så har mitt mående denna höst nått nya botten-nivåer. Har aldrig i...
Svar
19
· Visningar
1 138
Senast: Masqueradee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 663
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 934
Senast: tara
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 260
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp