Bukefalos 28 år!

A

anna_saga

Det har börjat rinna var från våran hanes snopp!:crazy: Någon som vet vad det kan vara:confused: . Det är mer som en hård klump, men nu har det även börjar rinna. Har varit så sen 5 dagar tillbaka, men det var inte alls lika mkt, och vissa dagar så var det ingenting..värkar som det kommer och går:crazy: någon som har haft samma problem?
 
Sv: hjälp

Ring veterinär och beskriv så säger ju dem vad det kan vara samt om ni bör komma in. Har sett liknande innan men eftersom man inte ser hur det ser ut och jag ej är ngn vet så tycker jag att ni ska ringa och kolla. Lycka till och hoppas det blir bra
 
Sv: hjälp

Det kan vara förhudskatarr, det har vår jämte och enligt en vet så ska man bara låta det vara annars kan det förvärras och enligt en annan kan man tvätta av det med väl utspädd jodopax. Ring din vet och hör. Vår har det från och till, ibland har det t o m kommit någon bloddroppe, men vi brukar bara torka av det när det är som värst.
 
Sv: hjälp

I stort sett alla hanhundar har förhudskatarr till och från. Det är många vettar som anser att det inte är något att bry sig om.

I ett annat forum har detta diskuterats och flera har skrivit att man ska ge hunden A-E olja i kortare perioder då och då så ska man slippa besvären. det ska också vara bra för tikar med slidkatarr och hundar med öron , klåda och andra hudproblem.
Flera har skrivit att det gett mycket bra resultat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
849
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 326
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 339
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp