Hjäp önskas - foder

T

tuzz

Min schäfer blir lös i magen av Pedigree- i övrigt är han jättefin på det fodret. Har testat RCs Schäferfoder, som han gillade skarpt. Magen blev bättre- men han blev så skällig och fick massa överskottsenergi. Minska på fodret skulle ju kunna gå-men han har svårt att hålla vikten, tappar lätt, så då är ju inte det heller ngt bra alt. Någon som har något bra förslag på foder som kan tänkas passa- det blir ju dyrt att bara planlöst köpa massa olika sorter oxå.
Tuzz
 
Sv: Hjäp önskas - foder

Om han har överskottsenergi kan du troligen minska utan att det är ngn fara för vikttapp eller var det så att han tappade trots överskottsenergin? Generellt så behöver man ge en mycket mindre mängd av ett bättre foder än av ett sämre för att ligga på samma nivå avseende eneriintag.

Hunden ska ju inte va lugn för att fodret är dåligt utan för att den är tillfreds och lagom stimulerad.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjäp önskas - foder

Håller med Lady_A

Jag bytte från Pedigree till Magnusson Meat & Biscuit för att mina sket lite väl mycket när de fick pedigree. Nu har de ätit Magnusson i flera veckor, och jag tycker fortfarande att det är nästan roligt när de skiter :angel: De skiter så lite och de är så bra i magen - trots samma fodermängd som förut. Gammeltanten har dessutom börjat äta upp sin frukost, något hon inte gjorde förut.
 
Sv: Hjäp önskas - foder

Prova royal canins German shepheard foder.
 
Sv: Hjäp önskas - foder

oj läste inte att du provat det- prova då pro plan lamm och ris. lamm är bra för magen
 
Sv: Hjäp önskas - foder

Varför inte prova något av RC andra foder. Prata med en i djuraffärn o hör med dom vad dom rekomenderar. Något foder med mindre energi i. Du måste fokusera på att magen är bra. Att han skäller beror nog på att han fick överksottsenergi o vill mera. Kan du inte aktivera honoom mer?
 
Sv: Hjäp önskas - foder

lam o ris är ett foder som är skonsamt för magen. Schäfern var visserligen dålig i magen men tror inte det beror på magen utan fodret Pedigree. Mycket spannmål ger ofta dålig avföring. O Pedigree innehåller mycket spannmål därav priset. Ett bättre foder med mindre spannmål i gör nog att han blir bättre i magen o det behövs troligen inte ett foder som är skonsamt för magen utan bara ett bättre foder.
 
Sv: Hjäp önskas - foder

jag ger min schäfermix Orijen, ett foder helt utan spannmål... Hon är perfekt i magen och lagom hull.. Det är dyrt men drygt. Man kan även köpa upp till 20kg säckar om man har flera hundar.. Själv beställer jag från foderbilen, då kommer maten direkt till dörren utan att man behöver konka på tunga säckar :D
 
Sv: Hjäp önskas - foder

Mången Schäfer jag känner med magroblem har blivit helt bra efter övergång till Färskfoder.

mvh
 
Sv: Hjäp önskas - foder

Hur gammal är din hund och vilket av RC:s schäferfoder har du? Tror att det finns ett för unghundar och två för vuxna schäfrar. Vi bytte till ett lite fetare vuxenfoder (RC schäfer) redan när vår tik var unghund på rekommendation av uppfödaren pga att hon var torr i huden och hade klåda. Hon är mycket intensiv men vi inbillade oss att hon blev något lugnare av detta. Annars brukar ju spårträning fungera bra men det gör du kanske. Spårar alltid en 500-800 m innan träning på klubben och instruktörerna märkte en markant skillnad då hon numera är tyst..
 
Sv: Hjäp önskas - foder

Jag gav min schäfer Hills tidigare, hon va inte lös i magen, men sket ofta. Nu ger jag henne ANF, kan rekomendera det fodret.:)
 
Sv: Hjäp önskas - foder

Han är fyra, så det är fodret för vuxna hundar han fått. Ska testa och minska lite till på schäferfodret så får vi se vad som händer, han gillar ju den sorten. I annat fall har jag ju fått några tips nu. Tack alla:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Då vi har problem med att få ner Ascot i vikt så skulle jag gärna vilja få tips och råd på vad vi kan göra. Jag noterade i...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej Buke! Ivan luktar stinkapa och helvete ur munnen, och efter att ha rådfrågat veterinär om det (på My Dog) som påpekade att det kan...
Svar
19
· Visningar
7 047
Senast: Fisherling
·
Hundhälsa Jag vet att ämnet har tagits upp hur många gånger som helst och nu är det jag som inte vet vad jag skall hitta på. Den aktuella hunden...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: Philosophia
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp