Hjälm gjord av "bara luft"

Sv: Hjälm gjord av "bara luft"

mahlmt skrev:
Jag har en sån här;
01-510-4prolite.jpg

ProLite som jag köpt i Sverigen men vet inte om någon säljer den här nu. Den är luftigare än Troxel (har en sån också). Finns att få i div färger.
// Linda
Precis vad jag menar.
Spelar roll om den är ful som stryk.
Kan di ge mig info hur jag införskaffar en sdn?

Jenny1 skrev:
Jag har en Horka Airstream Techno Sport, ÄLSKAR den!! Kostar bara knappt 700:- också.. Jag står till och med ut att ha den när jag tömkör i värmen, något som var otänkbart med min förra LAS sammetshjälm..
horka_airstream_techno_sport.jpg
Är det en propeller där i nacken?:D
Skulle montera en fläkt på toppen:idea:

axel skrev:
Är det en propeller där i nacken?:D
Skulle montera en fläkt på toppen:idea:

:rofl: :rofl: :rofl: Det kanske vore en idé! Men den är tillräckligt luftig som det är faktiskt, och propeller behövs inte när jag rider, min häst är tillräckligt luftig ändå! :rofl: :rofl:

Nej, "ratten" därbak är till för att ställa om storleken på hjälmen, inte helt snyggt kanske, men hjälmen är oerhört skön!! Och för att vara en lättviktshjälm är den rätt snygg, tycker jag, ser inte ut som en cykelhjälm i alla fall! :crazy: Tvättbart innerfoder också..

Bison skrev:
inte värre än Speed Air, o om ett gäng elit ryttare skulle använda den så lovar jag att du skulle tigga om att få köpa en likadan :smirk:

Nej, jag tycker Speed Air är snygg, den ser ju HELT annorlunda ut!
Den mahlmt visade tycker JAG är gräslig.
Får jag inte tycka det eller, alla har ju olika smak?
Herregud.... :crazy:

EQL skrev:
Ursäkta men den var ju gräslig! :eek:
Må så vara att DU tycker men den är luftigare än övriga hjälmar och finns dessutom i rätt färg, lila, så jag har hellre den på skallen i 10 timmar än Speed air o allt vad poppishjälmarna heter.
// Linda

Jag vet inte om den finns att få tag på i Sverige. Jag köpte min i Flädie för div år sedan. Den är tillverkad i USA.
Bilden har jag tagit från en amrikansk försäljare www.horsesdacor.com där brukar jag beställa från och funderar faktiskt på att köpa en ny ProLite eftersom min börjar bli gammal.
// Linda

Tack, snälla:love:
Har nu beställt en VIT gräsligt ful, men skön hjälm:cool:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Varför finns det inga hjälmar längre som inte har ett ställbart spänne längst bak måste vara något som lätt går sönder tänker jag?! Vill... 18 19 20
Svar
399
· Visningar
16 563
Senast: WildHorse
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
426
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
498
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka