Hjälm, säkrare än säkrast

Itzyditzy

Trådstartare
Efter en hemsk olycka igår så har jag ändrat mina tankar kring hjälm. Jag vill ha en super säker hjälm. Vilken är absolut bäst?

Back on tracks nya har jag läst om. Finns det fler?

Kep är den enda hjälmen som är godkänd säkerhetsmässigt för tävling i hela världen :)
Annars är bestämmelserna ofta olika för t.ex. europa/usa etc.

Det står så om kep på hemsidan. Men det står inget om säkerheten. Bara att remmarna förhindrar hjälmen att åka fram.

Back on tracks hjälm har tex ett lager med gel för att skydda huvudet extra från slag.

Hade velat att det görs tester oftare på hjälmarna. Kep är inte ens med i testerna så man vet ju inte hur de mäter sig med andra.

Det står så om kep på hemsidan. Men det står inget om säkerheten. Bara att remmarna förhindrar hjälmen att åka fram.

Back on tracks hjälm har tex ett lager med gel för att skydda huvudet extra från slag.

Kep har även hävdat att deras hjälmar skulle vara de enda som skulle vara godkända enligt nya kraven
Givetvis stämmer det inte. Långt många fler märken är godkända av FEI.

@Equilina läste att dom var dom ända som var godkända för dom nya kraven när dom kom. Men det var ju back on track och Charles owen också.

Känns som att dom skriver mycket så för att de ska sälja.
Hade velat se test på kep, samshield, oneK och de andra stora märkena. Dom tester som finns är ju hjälmar från hööks typ.

Efter en hemsk olycka igår så har jag ändrat mina tankar kring hjälm. Jag vill ha en super säker hjälm. Vilken är absolut bäst?

Back on tracks nya har jag läst om. Finns det fler?
EQ3 vann Folksams senaste test har jag för mig..... Det har gjorts en del tester sista tiden faktiskt i samband med införandet av VG-märkningen.

Liknande trådar

Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 215
Senast: aglaonema
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
582
Senast: Rumpnissen
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 846
Senast: Nepenthe
·
Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka