hjälm till storhuvad kille?

lizan

Trådstartare
Moderator
Tänkte köpa en hjälm till min pojkvän men vet inte vilken.

Han har ett ganska stort huvud (ca 62 i storlek, beror ju på modell) och vill inte ha en för "bögig" hjälm. :p

Vad för hjälmar är snyggt på killar utan att vara skitdyra? han har hittills bara ridit 3 gånger och lär väl inte rida jätteofta, men en egen hjälm som faktiskt passar honom känns ändå som en bra investering.

vad har ni killar/era killar/killar ni känner för hjälmar?

Sv: hjälm till storhuvad kille?

Min man har en vanlig (halvful enl. min mening) plasthjälm JOFA stl.62 utan skärm. Den tycker ia allafall HAN är tuff! Och det är ju huvudsaken det!
Man kan ju inte beskylla den för att vara feminin i allafall :D

hehe nää, feminin är den inte.. :D fast undra om inte min grabb tycker den är för ful.. :rofl:

men prova kan vi allt göra! :)

Sambon har en "joeyhjälm", i storlek 61

vad sägs om en jockeyhjälm? de har låg "dressyrtantsfaktor" och man kan dra något över om man skulle vilja. enda problemet är väl att det är svårt att få billigare hjälmreflexer att sitta kvar, de halkar.

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: Takire
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 919
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 018
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka