• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lady_flash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 71
  • Visningar Visningar 6 422
Sv: Hjälm

Har en JOFA plasthjälm... fulast hjälmen i världen, jag vet, men den är praktisk... den tål tuffa tag, typ ridning i snårskog när det är så praktiskt att bara böja ner huvet och låta hjämen ta grenarna ist för ansiktet... (så går det när man typ är enda ryttaren i bygden och stigarna går över kalhyggen som det börjat växa upp sly på... ingen hjälper mig att hålla stigarna öppna...)

Jag har nån sammet som jag köpte på hööks för sisådär 3år sen... Den sitter ganska bra och är skön att rida i... Blir det varmt får man dock ett rött sträck i pannan :crazy:
Vill ha en GPA titanium, men först måste jag bli rik ;)
Dessutom provade jag den på hööks, Hi lite pro plus, men då såg jag ut som ett Big Head :cry:

En svart IRH- hjälm, superskön "lättviktshjälm" och inte sådär fasligt dyr som GPA- hjälmarna.....
Har haft den i 2 år och den har inte ändrats nått i storleken , den har ändrat sig efter huvudformen så nu sitter den som gjuten..... :p

Har en Champion Showring som jag haft i 7-8 år. Innan den hade jag en likadan ungefär lika länge. Kanske dags att förnya sig igen? :D
Trivs bra med den hjälmen. Lite varm mitt i sommaren, kanske.

Jet skrev:
Har en Champion Showring som jag haft i 7-8 år. Innan den hade jag en likadan ungefär lika länge. Kanske dags att förnya sig igen? :D
Trivs bra med den hjälmen. Lite varm mitt i sommaren, kanske.

Ja man ska ju byta vart 3:e år eller nåt sånt har jag hört.. ;)

Jag har en jockeyhjälm av märket Everoak som jag gillar, perfekt passfom, annars så använder jag en stålhjälm när jag rider tornerspel.

Jag har en mörkblå charles owen showjumper (sammetshjälm m ljusa läderband). Mkt snygg, nätt, smidig, sitter bra, formar sig efter huvudet. Trivs mkt bra med den, men kan bli lite väl varm på sommaren. Kostade 1900 el 2000.
Skulle vilja ha en GPA, men de är rätt dyra.
Hade innan en svart charles owen showhat, va oxå bra. anv den ännu ibland som extrahjälm.

Tidigare hade jag Börjes sammetshjälmar, jag tyckte de va bra då men nu har man ju blivit så bortskämd med charles owen, så nu tkr jag börjes-hjälmarna är fruktansvärda :cool:

John Whitaker Och Gpa Titium Är BÄst!! Alla Kopior Sucks!!

Två Olympic nånting en i svart sammet och en i grön sammet. De är bra.
Funderar på att förnya mig till somaren med en sånn ventilationshjälm som-alla-andra-har :angel:

Lär dig stava människa!!

Jag har en ventilationshjälm från Hööks. Väldigt bekväm så jag är nöjd!

okej sorry då..det blir så när jag skriver med stora bokstäver...fresten, spelar rioll vad den heter alla fattar ju ändå vad jag menar såå

Du är inte så gammal va?? Det är lite fjortis över ditt sätt att skriva faktiskt.

Har och har haft flera olika. Bra på olika sätt. Hade tidigare en Champion Showring...ramlade av och köpte en ny likadan. Men då hade de gjort om den så den passade inte formmässigt lika bra. Fick ont i huvudet efter ca 30 min. Köpte sedan en Casco(som ser ut som en Cykelhjälm med sammet på) - jätteskön!!! Sval och lätt....men ful!!! En bra sak är dess "garanti" att man får halva priset på en ny om man köper ny efter avsittning...vet ej för hur länge eller om det ens gäller i Sverige, men det stod så på lappen. Sedan blev det nu en GPA titan...WOW!! Skön, sval och snygg...när man vant sig vid utseendet...tack vare att alla har...dyr är enda nackdelen!!!! :)

Jag har en GPA hjälm, inte den nya modellen med silver grunka på utan den med plast. Sedna har jag en CO, tror modellen heter Showjumper (???) ljusa läderband har den iaf. Tycker om båda men CO:n är snyggare, DOCK är den sååååå varm. Sommartid är det helt uteslutet att rida i den!

Jag har en Hansbo hjälm med ventilation, den som går upp lite vid öronen...

Lätt mjuk och skön att rida i, blir inte för varm.

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
657
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Blyger
·
Utrustning Varför finns det inga hjälmar längre som inte har ett ställbart spänne längst bak måste vara något som lätt går sönder tänker jag?! Vill... 18 19 20
Svar
399
· Visningar
16 560
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur