• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Decibell_Lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 68
  • Visningar Visningar 5 087
Sv: Hjälmar

har en grå och svart hilite hjälm, ä'r lite senil så jag har glömt märket :angel:
har även en jockeyhjälm.
Ska köpa en JW hjälm :love:

På vintern har jag en Jofa hjälm:eek:
Och på sommaren en märkeslös? sammets hjälm:angel:

Jag har en Euro-Lite, en grå. :love: Ser ut som en svamp i den men den har så snygg färg. har även en Jofa hjälm som jag använder när det snöar och regnar. Kör ju ibland på banan och då blir dte ganska lerigt. Anledningen till att jag inte har en travhjälm är att dom är så fula. Plastiga och dana. nej då är ridhjälmar mycket snyggare

euro-lite.jpg

Jag har, hmm fyra hjälmar :angel: delar i och försig med mamma. Har en sammetshjälm (tror det är en Summerset) jag ser ut som en svamp i den :p har också en annan vanlig sammetshjälm, Jacson. Och en Kavalkade från börjes, sist men inte minst en IRH jacson, som är min favorit :love:

Charles Owen har jättefina "dressyrhjälmar" utan läderband och som är lite smalare i designen. Skulle verkligen vilja ha en sån men har för det första inte råd, och så känns det liite mycket med tre hjälmar ;) :angel:
CORH2s.jpg

De där var ju snygga. Diskreta och hamnar inte i fokus. Vad kostar de?

Haha, jag har också många hjälmar ;). Men det är jättebra :D.
Rider oftast i Victor Hugo hjälmen hemma, så att JW'n är fin på träning och tävling... Jockeyhjälmen får följa med ut i regn, snö och på terrängbanan, annars vilar den så fint i skåpet ;). Haha.

coph4s(2).jpg

jag har en john whitaker och en champion showring..

älskar min JW..:love: championen e ok.. :smirk:

Har en John Whitaker, en GPA titium och en Charles owen showhat eller vad den heter (fast den använder jag aldrig)

Jag brukar aldrig hitta någon hjälm som jag tycker om riktigt mkt, de flesta är så instängda o de som är ventilerade är så fula! hopphjälmar kan jag inte med, de där pikeurhjälmarna o CO hjälmar sitter så illa.. de enda hjälmen ja gillar är en dressyrhjälm från christys, men den är inte ce-godkänd. oftast så brukar jag dock synda o inte rida med hjälm alls.... mest beroende på att jag inte hittar nnå bra plus att ja e egentligen adlrig riktigt tyckt om känslan av att ha någon på mig

Vad dyrt :eek:

Frågan är om mamma är villig att betala ännu en ny hjälm :o

Den hjälmen har jag också haft men kasserade den efter min ridolycka för snart ett år sedan. Köpte då en lika dan igen för det är den skönaste och trivsammaste hjälm jag nånsin haft :love: Köpte dock den utan massa ventilation då men de sitter lika bra ändå.

rider med en blå Charls owen i sammet när jag dressyrar. samma som nyrelski visade bild på

Och en IRH i svart vid hoppning..

kp
oj vad alla har många hjälmar!!
själv har jag bara en, och den har jag haft jääätelänge. nejmen iaf sen jag började typ tävla eller nått. när jag var liten hade jag väl såna där..plast hjälmar som man växte ur o så. Men nu har jag en sammetshjälm som är svinskön, och jag tänker inte köpa någon ny än på ett tag, den duger.. vet dock inte vad det är för märke! från hööks eller nått tror jag för många år sedan..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Blyger
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har grottat mig in i detta lite och har en stubben equisoft. Längden är som på bilderna men tänker spontant att själva gjorde borde...
Svar
14
· Visningar
663
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka