niardasp

Trådstartare
Vad har ni för hjälmar? Fördelar och nackdelar?
Jag letar efter en ny och tänkte att man kanske kan få lite tips :)

Gärna bilder också!

Sv: Hjälmar

Jag har en GPA Titium, har tyvärr inga bilder, men googla så hittar du massor.

Det är en skön, lätt hjälm, ventilationen är väl inte den bästa men hjälmen passar mig perfekt iaf!

mina två senaste har varit Eurolite, den är bekväm o stilren. men nästa gång jag köper en hjälm så blir det en Lamicell :D

Jag har en GPA SpeedAir.

Lätt, underbart sval, och riktigt bekväm! :love: Helt klart den bästa jag någonsin testat!!

21613959.jpg

Diana

Co Wellington Classic
Fördelar: Snygg, passar både i dressyren och hoppningen, skön, stilren.
Nackdelar: Alla har den, blir solblekt, varm.

Eurolite
Fördel: Perfekt hjälm som man kan slita på, skön, billig.
Nackdel: Varm, ful.

:laugh:

Ja juste, fördelar och nackdelar .. :p
Fördelar är att den är snygg, sval och bekväm :D Tycker dock att öronbyglarna lr va de heter är för högt upp, känns som om öronen dras upp typ :crazy: Fast det hör väl till nackdelarna :p Och förutom att vissa tycker det är svampvarning på de, så är den helt okej :D
Love it :D

Jag har två euro-lite hjälmar. Är jättenöjd med dom, jättesköna och snyggaste för de pengarna.
Finns ina nackdelar med den :p

Jag har:

GPA speed air

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/20330000-20339999/640x480/20336981.jpg?0

SVAL!!! Underbar och lätt. Nackdelen är att den är rätt ful.

GPA Titium

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/20740000-20749999/640x480/20742898.jpg?0

Inte lika sval som Speed airen men bättre ventilerad än nedanstående.

GPA Classic

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/21620000-21629999/640x480/21629376.jpg?0

Helt ok!

Dåliga bilder men jag antar att du redan vet hur dessa hjälmar ser ut.

Senast ändrad av en moderator:

GPA Speed Air ToT:
Underbar hjälm, lätt och väldigt välventilerad.
Enligt mig den ända hjälmen värd att kallas ventilationshjälm.

JW:
Snygg, klassisk, underbar passform, lätt.
Dock något varm på sommaren.

Hi-Lite Pro plus:
Hemmahjälm, lätt, töjer sig en del, tåler regn och smuts utan att bli ful, det är en sk ventilationshjälm, men på sommaren blir den varm.

kl
Har en svart JW/CO som finhjälm
22289376.jpg

Fördelar: SNYGG! Klassisk, tidlös (blir aldrig omodern) och passar lika bra i både hopp och dressyr enligt mig. Skönaste hjälmen jag haft på mig, känns lyxig
Nackdelar: Varm på sommaren, dyr

Som vardagshjäm har jag en svart blingad swing Pro Air:
22743126.jpg

Fördelar: Mkt skön, sval och helt OK utseende, billig!
Nackdelar: Inte supersnygg, känns ganska oexklusiv och billig, bleks mkt och har blivit brunaktig :((hatar bruna hjämar)

Jag har en Charles Owen Rider eftersom att det är en väldigt skön hjälm då den är fodrad men främst för att den är den hjälm av alla de jag prövat hittills som passar min huvudform bäst. Jag hade egentligen behövt ännu smalare (!) men det är den hjälm som passat bäst hittills som sagt.

Såg att man skulle skriva fördelar och nackdelar också.

Nackdelar: att den är dyr.
Fördelar: passar min huvudform helt ok, bekväm med mycket "fodring"/vaddering och snygg med dubbla rosetter där bak.

Senast ändrad:

Jag har CRW Ventilationshjälm, den klassiska sammetskasken från Hööks.

Fördelar:
Den passar mig utmärkt, den är snygg och priset gör att man inte drar sig för att byta ut den om den fått en smäll.

Nackdelar:
Kommer inte på några...

Köpte en ny i veckan. En Doble Horse ATH-hjälm, saluförs via Granngården. Kan ta bild.

Fördelar:

PASSAR mig perfekt (inte vanligt).
Mjuk 'sele' och hakrem - tycka om
Ventilerad
Rätt snygg
Bra pris (600 kr)

Nackdelar - ska vara att jag inte är så förtjust i det där 'bandet' som går på fronten då, vet inte vad det heter eg, men syns ju på en massa hjälmar i den här tråden med.

Vad har ni för hjälmar

*Gpa speed air
12371745.jpg

Fördelar - Skön och luftig
nackdelar - inga

*JW charles owen
17019289.jpg

Fördelar - jätteskön
nackdelar - jag råkade köpa en för stor storlek, så måste stoppa inte håret under den, för att den ska bli lagom. haha nerå, men se till att köpa den i rätt storlek, för den blir större, typ 1/2-1 storlek.

*Charles owen wellington proffesional
22560574.jpg

Fördelar - lika skön som jw charles owen
nackdelar - inga, köpte ju en i lagom storlek :P

kl

Har en JW och en Cogr8.
Jwn känns lättare och bekvämare.
men den mår inte bra av regn, det tål däremot den andra bra.

Jag har en High-Lite pro plus och tkr att den är skön och snygg, men väldigt var sp jag ska köpa en ny =D

Fina hjälmar ni har allihopa.

Jag skulle jättegärna ha en CO Wellington Classic men den passar inte på mitt huvud, så irriterande. Den sitter ju jättebra på jättemånga men inte på mig, jag ser ut som en svamp för den sitter liksom för högt upp.. Får se vad det blir för nåt.

just ja, glömde skriva för- o nackdelar ;)

EUROLITE
+
bra pris, bekväm, stilren.

-
inte så bra ventilation

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Blyger
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur