Hjälmen formar sig?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare godisnunna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 996
G

godisnunna

Har just nu en eurolite som sitter bra på mig, men jag får ett rött märke i pannan efter att ha haft på mig den.
Kommer det att bli bättre om jag har på mig hjälmen hemma när jag t ex sitter vid datan?

Sv: Hjälmen formar sig?

Jag får märken i pannan av alla hjälmar (såklart inte de som är jättestora men då fyller de ju ingen funktion). Men de brukar ju forma sig lite!

Jag har för mig att min inte töjde sig så mkt faktiskt. Lite grann kanske men inte överdrivet mycket.

Har just nu en eurolite som sitter bra på mig, men jag får ett rött märke i pannan efter att ha haft på mig den.
Kommer det att bli bättre om jag har på mig hjälmen hemma när jag t ex sitter vid datan?

:rofl: Förlåt men jag får en ytterst trevlig syn av nån som sitter med en hjälm på huvudet framför datorn.. HAHA!
Men nej, misstänker att den inte kommer forma sig. Bättre att köpa en mer avlång hjälm.

Min eurolite har jag haft i 1½ år och den har blivit förstor. I början var den lagom och satt jättebra men nu är den likosm löso ch åker ner i ögona ibland.,

så länge du inte får skallebank av den så borde det väl va okej.

Om du använder hjälmen flera timmar varje dag, även när du inte rider, så ska du se att efter ett bra tag så formar sej huvudet efter hjälmen, så ge inte upp! :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
465
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 295
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka