HJÄLP!! Akut förstoppning!!???

JessicaM

Trådstartare
Vid 16.00 tiden åt min Chihuahua upp 4st bullar som hade stått ca 40min på jäsning (skulle strax in i ugnen). Alltså 4st deg bullar!

Hon är stor som en ballong. Spytt 6 gånger som jag vet om. Inte bajsat något så vitt jag vet!

Har gått på promenad och hon var rätt så pigg ändå. Men nu är hon hängig och slö och vill bara ligga i mitt knä!!!

Kan jag ge något som är lite laxerande, finns det något som man kanske kan ha i hemmet tro??????

Sv: HJÄLP!! Akut förstoppning!!???

Ring veterinär för råd...

Men herregud, en så liten hund som äter så mycket jäst deg! Har du kontakt med veterinär? Om inte är det hög tid!

Det är kanske inte så sannolikt att hunden får förstoppning, däremot bör du omgående ta hunden till weterinär om inte allmäntillståndet förbättrats drastiskt.

Hunden kan DÖ. Bullarna jäser i magen och utsöndar alkohol, din hund blir alltså förgiftad! rent bortsett från att det är en stor belastning på magsäcken.

dom andra har skrivit va dud borde göra så hoppas de blir bra för lilla vovven! Håller tummarna!

Svullnaden i magen har gått ner. Men jag ringde vetten när jag såg att hon gick vingligt!!

"Hon är full" hehe :D

Skönt att det verkar gå åt rätt håll.
Men ja, om min hund skulle bli full så skulle jag nog inte sitta och skratta åt det.

Jag har en chihuahua och min hade aldrig tagit sig upp på en stol i köket och sen upp på bänken. Finns inte en chans. Om det inte var en pall med flera steg på och sen en trappa därifrån. Och hon är ganska så vig!

Men jag håller med i att jag inte hade skrattat ifall min hund blivit full. Alkohol kan ge stora skador!
Man ska inte ge hundar vetebröd alls!! Att folk inte fattar det.

Jag har en chihuahua och min hade aldrig tagit sig upp på en stol i köket och sen upp på bänken. Finns inte en chans. Om det inte var en pall med flera steg på och sen en trappa därifrån. Och hon är ganska så vig!

Men jag håller med i att jag inte hade skrattat ifall min hund blivit full. Alkohol kan ge stora skador!
Man ska inte ge hundar vetebröd alls!! Att folk inte fattar det.

Fast vad vet vi om hur TS verkligen har det hemma? Upp kom ju chi:n trots allt, tror väl knappast att TS är så dum att hon medvetet ger hunden ojäst bulldeg? Min syster har en Russkiy Toy och hans ben är som trampoliner trots den ringa storleken.

Om man ska skratta eller ej har jag inte skrivit något om. Men att en chi kan komma åt bulldeg är troligt, konstigare saker har liksom hänt.

Jag hoppas verkligen att det gick bra för din hund.
Hade det varit min hund så hade jag åkt till vet. vid första kräkningen.
Som kirurgsköterska har jag sett ett par akuta bukar och det här lät verkligen allvarligt.
Jag tycker det är konstigt av veterinären inte gav rådet att åka in eftersom det finns en väldigt stor risk att en sådan förstoppning snabbt eskalerar i ett livshotande tillstånd som kräver akut operation.

Men, men huvudsaken är att det gick bra!:)

Svullnaden i magen har gått ner. Men jag ringde vetten när jag såg att hon gick vingligt!!

"Hon är full" hehe :D

*fnissar lite*

Skönt att vetten inte tyckte att det var någon fara. :)

Hur 17 fick en sån liten hund i sig så mycket bulldeg...? Är det nån procent retriever i henne?

Min goldenvalp på fem månader klättrade upp i hästens krubba (ingen aning om hur) och smällde i sig 5 kilo uppblöt betfor... :eek: Hon sket som en elefant i flera dagar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka