HJÄLP!! Akut förstoppning!!???

Sv: HJÄLP!! Akut förstoppning!!???

Jag tycker det är konstigt av veterinären inte gav rådet att åka in eftersom det finns en väldigt stor risk att en sådan förstoppning snabbt eskalerar i ett livshotande tillstånd som kräver akut operation.

Med den anamnesen är det inte så konstigt att veterinären inte tog in hunden. Sova av sig fyllan kan hunden göra hemma.

Vilken tur att det verkar gå bra för din hund
Jag har labbe, och har allvarligt övervägt om hon inte borde bära munkorg dygnet runt, för sin egen säkerhet... :crazy:
Hon har bland annat testat att äta ett paket torr bulgur, det slutar med att hunden inte kan gå för att den har så ont i magen och får tillbringa tre dagar med dropp på djursjukhuset...

Upp i krubban?! jösses

Här har man en stor schäfer som skulle kunna nå det mesta med nosen och som bara sitter och längtansfullt trånar efter mat/godis elelr vad som nu ligger framme.
Och sen suckar djupt...
:-D

Med anamnesen 6 kränkningar och ingen avföring (vet iof inte om TS hade koll på gasavgången) och uppdriven buk så tycker jag att det är konstigt. Bulldegen kan ju ha skapat ett hinder. Tycker det var väldigt mycket deg för en så liten hund.

"Fyllan" skrämmer inte mig heller.

"Fyllan" skrämmer inte mig heller.
Fyllan skrämmer mig mest av allting. Alkohol ger stora skador på lever och njurar, för att inte tala om hjärnan. Beroende på hur hög promillehalten är kan en individ få så grova skador att de inte "läker".

En hund kan precis som en människa dricka för mycket alkohol så att denne dör, det kallas för alkoholförgiftning!!

Visst är det så. Det man ska göra om hunden ätit stora mängder ojäst deg är att försöka kräka den, ge vätska och avvakta.

Självklart är alkohol inte bra... det vet vi ju alla. Men alkoholförgiftning visar ju sig också genom medvetandesänkning.

I vilket fall så hade jag mest oroat mig för förstoppningen med de symtomen och i vilket fall så hade jag åkt till vet.

Nog från mig. Som sagt huvudsaken är att det gick bra. Jag var ju inte på plats och följde förloppet heller.

Mvh C

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka