hjälp att hitta dressyrgjord!

Totola

Trådstartare
Jag är ute efter en specifik gjord som verkar omöjlig att hitta, iaf i brunt... Skulle bli jätteglad om någon kan tipsa vart man får tag på en sån! :bow: (går bra utomlands också om det verkar vara ett seriöst företag med webshop).
Det viktigaste: den ska vara brun dressyrgjord i 60 alt. 65cm med spännen som passar v-formade sadelgjordsstroppar.
Spännena får alltså inte vara vinklade raka utan utåt.

Helst ska den också ha resår - i mitten eller på sidorna, eller allra helst såna löpande remmar för spännena för att fördela trycket som man kan hitta på vissa islandshäst-gjordar. (Jag har hittat en sån, men bara i svart, vill inte gärna spendera ca 700:- på en gjord i fel färg! :p )

Jättetacksam för förslag och idéer! :bow:
Islandsryttarna kanske har förslag på större shoppar utomlands att kolla på? :idea:

Sv: hjälp att hitta dressyrgjord!

Treadstone har en dressygrjord med löpade spännen, vet dock inte om det är resår i mitten på den. Schysst kvalitet också, och finns i brunt.

Sv: hjälp att hitta dressyrgjord!

Har kollat på den och den är bland de bästa jag hittat hittills, men jag är osäker på hur det kommer funka med vinkeln mot sadelgjordsstropparna, den ser iofs inte helt rak ut men inte heller vinklad utåt..
Är det någon som har den som kanske kan svara på om det funkar trots att sadelgjordsstropparna kommer vinklade utifrån?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka