Hjälp att hitta träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lavircona02
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 555
L

Lavircona02

Är på jakt efter ett ljusbrunt träns (typ New market, tabacco men ej åt orange!) med aachengrimma, gärna avtagbar nosrem.
Skall vara stilrent och nätt i modellen, hyffsad kvalitét. Max pris 1000 kr.

Tacksam för alla tips! :bump:

Sv: Hjälp att hitta träns

Jag såg ett Classicträns som var görsnyggt, kostade 320 eller 350 inkl vävribbtyglar. Jag gillade det, problemet är abra att min häst förmodlighen inte passar i en sån färg, och jag hatar vävribb, och jag hittade ett träns av samma märke i en mörkare brun som passar jä'ttebra till min hästs färger och som hade gummityglar istället.

Har sett din häst, den är sååå fin :love: Men jag förstå att du är lite tveksam till att klä den i tabacco/new market...
Min pålla är brun/svart och passar i det mesta! :banana:

Tack för tipset, ska leta reda på det tränset! :bow:

Jag har ett i den färgen från Chetak...

Mitt är ekologisktgarvat och jättemjukt och skönt...

Tackar ;)
Ja, men jag tycker inte att bruna hästar ska ha förljusa träns heller. Men de Classictränsen var väldigt fina och de flesta bruna hästar passar nog i dom.-

Hästen är väldigt mörkt brun, nästan svart, och jag tycker hon är superfin i ljust brunt!! Fast då gäller det hopputrustning, i dressyren gäller bara svart!

Tack Palle för ditt tips, hittade tränset på globus hemsida. Såg jättefint ut! :)

:cry:

Du har ju inte sett varken häst eller utrustning... :(
Det är bara ett fåtal ljusa bruna färger som passar henne, färgen får inte vara orange i tonen.
Men visst - smaken är som baken! ;)

Frank Baines har fina träns i den färgen. Annars finns det ju ganska många på hööks nu.

Ja! :)

Chetaks träns ser orange ut på bilden, men jag såg det IRL igår (väl använt iof) och då såg det mildare ut i färgen. Kanske kan olja in det så det mörknar något...

Va mycket lättare det var när man bara hade svart läder!! :p

Tack för alla tips! :bow:

bli inte lessen över mitt påhopp men jag tycker verkligen inte att d e fint..
vill ha en diskret utrustning, svart eller mörkbrunt. på fuxar kan de passa för då flyter de ihop med fuxens färg..
men de värsta e lädret som går åt orangea hållet...*ryser*
köp de som du tycker passar din häst, kan meddela att frank baines träns e KANON.

håhå, olja inte chetak träns, jag tänkte också att mitt fula orangea träns skulle bli bättre om jag oljade det, men det blev GRÖNT!!!!!!!!!!!!! Köp inte chetaks new market träns!!! Finns så många andra fina!!

Håller förreste lite med FT_ryttare, är din häst väldigt mörk brun så är det snyggast med lite mörkare brunt läder. Jag har ljusbrunt på min men han är fux.

Zaldi har rätt fina, fast ja vet inte vad dom kostar men runt 1000 tror jag =)

Saken är den att jag kom över en sadel billigt i färgen New Market (hade nog föredragit mörkare färg annars)... självklart måste ju tränset matcha den ;)

Grönt läder passar hon säkerligen inte i :p så jag hoppar nog Chetaks träns. Tack för tipset, Centaur!

Hittade ett gammalt HH träns i gömmorna som är mörkt chokladbrunt med foder i samma färg som sadeln. Kör med det så länge, såg ganska ok ut!

Då undrar jag verkligen vad du har gjort om tränset blivit grönt..

Jag har haft mitt ljusa Chetakträns i flera år, och det enda som hänt är att det mörknat något...

Köpt på Granngården för flera år sedan... Tveksamt om det finns kvar faktiskt...

Brun/svart häst är jättefin i newmarket :love:

Det här tränset har jag på min nästintill svarta häst.
Det är Willabs ekologiskt garvade träns och kostade ca 900 kr. (fast jag fick det för halva priset ;) )

Har dessutom i dagarna köpt ett till träns, GlenGordon winner hette det (fanns på Granngården) med pullargrimma iofs, men också väldigt snygg färg.

Liknande trådar

Utrustning Letar efter ett nytt träns till min grabb, och börjar bli lite frustrerad. Det som följde med honom är ett gammalt körträns, av helt... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 557
Senast: Sanibel
·
Äldre Halli hallå. Jag ska åka till Stockholm om två veckor med en kompis och sova en natt, och skulle gärna komma undan så billigt som...
Svar
14
· Visningar
1 122
Utrustning Okej... Julklappspengarna måste spenderas :D Har letat ett tag efter ett träns till min ponny men har inte riktigt hittat det jag...
Svar
7
· Visningar
1 217
Senast: _Eulalia_
·
Utrustning Jag behöver hjälp om jag inte skall bli tokig! Jag har länge varit på jakt efter ett snyggt dressyrträns. Vill ha ett svart träns av...
Svar
8
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka