Boende med frukost i huvudstaden

Anna-panna

Trådstartare
Halli hallå.

Jag ska åka till Stockholm om två veckor med en kompis och sova en natt, och skulle gärna komma undan så billigt som möjligt (vem vill inte det :angel: ), men vill ändå inte bo långt utanför smeten och behöva åka en miljon stationer med buss/tunnelbana för att komma dit.
"Kravlistan" är:
- Det ska finnas frukostbuffé
- Ganska lätt att ta sig dit mitt i natten från Medborgarplatsen (åka tunnelbana/buss är inget problem men inte gärna världens längsta resa)
- Pris för båda får gärna ligga runt 800 kr (max 1000)

Eller är det kanske bättre att bo på ett billigare hostel och betala för frukostbuffé på något av de större hotellen? Någon med koll på vad frukost brukar kosta som icke hotellgäst?

Har mest googlat lite och sökt på "Hotell stockholm", men söksidan vill ju gärna att man ska specifiera vilken del man vill bo i och jag har inte så bra koll på vart Medborgarplatsen räknas (Södermalm/norrmalm?:o)

Så om någon har nåt tips på någon bra hotellsökningssida som hittar bra priser (har än så länge bara kollat hotels.com och google men det kanske finns fler). Eller om det är något område i Stockholm som brukar vara något billigare att bo i så får ni jättegärna berätta så jag får lite lättare att söka. :)

Tacksam för alla möjliga svar:banana::bump:

(Antar att tråden kanske är på gränsen till "reklamig" i och med att jag gärna vill ha tips och i så fall ber jag så klart om ursäkt för det, men jag hoppas det går att hålla den inom vad som är tillåtet då jag gärna tar emot lite extra hjälp)
 
Trivago är en bra sajt! En natt på Scandic Malmen där kostar 828 för enklaste rummet för 2 personer. Det ligger mitt på Södermalm med gångavstånd till Slussen och Gamla stan. Frukostbuffé ingår. Har inte bott där själv men Scandic känns väl som ett relativt säkert kort ändå :)

När jag och en kompis åt frukost på Scandic (visserligen i Malmö), kostade det 95:- per person, men jag tror det kan kosta närmare 150-200 här i stan!
 
Halli hallå.

Jag ska åka till Stockholm om två veckor med en kompis och sova en natt, och skulle gärna komma undan så billigt som möjligt (vem vill inte det :angel: ), men vill ändå inte bo långt utanför smeten och behöva åka en miljon stationer med buss/tunnelbana för att komma dit.
"Kravlistan" är:
- Det ska finnas frukostbuffé
- Ganska lätt att ta sig dit mitt i natten från Medborgarplatsen (åka tunnelbana/buss är inget problem men inte gärna världens längsta resa)
- Pris för båda får gärna ligga runt 800 kr (max 1000)

Eller är det kanske bättre att bo på ett billigare hostel och betala för frukostbuffé på något av de större hotellen? Någon med koll på vad frukost brukar kosta som icke hotellgäst?

Har mest googlat lite och sökt på "Hotell stockholm", men söksidan vill ju gärna att man ska specifiera vilken del man vill bo i och jag har inte så bra koll på vart Medborgarplatsen räknas (Södermalm/norrmalm?:o)

Så om någon har nåt tips på någon bra hotellsökningssida som hittar bra priser (har än så länge bara kollat hotels.com och google men det kanske finns fler). Eller om det är något område i Stockholm som brukar vara något billigare att bo i så får ni jättegärna berätta så jag får lite lättare att söka. :)

Tacksam för alla möjliga svar:banana::bump:

(Antar att tråden kanske är på gränsen till "reklamig" i och med att jag gärna vill ha tips och i så fall ber jag så klart om ursäkt för det, men jag hoppas det går att hålla den inom vad som är tillåtet då jag gärna tar emot lite extra hjälp)

Jag älskar Sheratons frulle, den kostar 260 kr. Men det är ju en prioriteringsfråga, om ni isf skulle bo billigt och köra dyrt. Annars kan ni ju köra på samma, bekvämast så!
 
@Idas
Tack så mkt för svaret!:bow: Trivago hade jag helt glömt bort, ska kollas in nu på direkten. Toppen att du hade koll på frukost också, även om det kan diffa lite så är det ju bra med ett riktmärke :)
 
@Hagens_Zorba
Tack för ditt svar också!:bow: Ja det blir ju kanske bekvämast att sova och äta på samma ställe ändå om man tänker efter. Ska helt klart kolla upp Sheratons frukost också nu när jag fått tips. Måste ju passa på att fråga om det finns något speciellt på den som inte andra hotell har med tanke på priset :) (eller så är det kanske normalpris i stockholmsområdet, har nog aldrig köpt hotellfrukost utan att bo påå hotellet så jag har ingen koll på hur mkt normalpriset är)
 
Jag använder alltid booking.com när jag ska hitta hotell vart jag än vill vara i världen ;)
Snabb sökning där på datumen 27-28nov gav iaf ett hotell på södermalm f0r under 500kr för båda med frukost ;)
Jag gillar iaf den sidan, ofta erbjudanden och ofta kan man avboka fram tills nån dag innan!

//Nella
 
@Hagens_Zorba
Tack för ditt svar också!:bow: Ja det blir ju kanske bekvämast att sova och äta på samma ställe ändå om man tänker efter. Ska helt klart kolla upp Sheratons frukost också nu när jag fått tips. Måste ju passa på att fråga om det finns något speciellt på den som inte andra hotell har med tanke på priset :) (eller så är det kanske normalpris i stockholmsområdet, har nog aldrig köpt hotellfrukost utan att bo påå hotellet så jag har ingen koll på hur mkt normalpriset är)

Nu har jag ju inte ätit på de absoluta lyxhotellen i Sthlm, men dom har lätt godaste jag ätit utav dom jag ätit på här.
Dom har betydligt mer/godare saker än typ Clarion lr Scandic.
Nu minns jag inte exakt vad dom hade men man kunde göra sin egen müsli, hemmagjorda smoothisar, fruktsallad, omelett på beställning, paté å liknande. Dom hade mer alternativ när det gäller "allt", det känns lyxigt. Mkt varmt också, alltså mer brunchaktigt utan att utesluta nåt som ska finnas på en frukostmeny :d. Väldigt bra allergivänliga alternativ också.
 
Jag har ju noll aning om hur vida hotellen är bra eller inte men för mig har jag oftast fått de jag trott jag skulle få, skulle också hellre välja ett billigt hotell att sova på och en dyrare buffe på annat hotell ;) Jag älskar frukostbuffe och blir alltid besviken på hotellbesöket om jag väntat mig grym buffe och får nada roligheter...

//Nella
 
Halli hallå.

Jag ska åka till Stockholm om två veckor med en kompis och sova en natt, och skulle gärna komma undan så billigt som möjligt (vem vill inte det :angel: ), men vill ändå inte bo långt utanför smeten och behöva åka en miljon stationer med buss/tunnelbana för att komma dit.
"Kravlistan" är:
- Det ska finnas frukostbuffé
- Ganska lätt att ta sig dit mitt i natten från Medborgarplatsen (åka tunnelbana/buss är inget problem men inte gärna världens längsta resa)
- Pris för båda får gärna ligga runt 800 kr (max 1000)

Eller är det kanske bättre att bo på ett billigare hostel och betala för frukostbuffé på något av de större hotellen? Någon med koll på vad frukost brukar kosta som icke hotellgäst?

Har mest googlat lite och sökt på "Hotell stockholm", men söksidan vill ju gärna att man ska specifiera vilken del man vill bo i och jag har inte så bra koll på vart Medborgarplatsen räknas (Södermalm/norrmalm?:o)

Så om någon har nåt tips på någon bra hotellsökningssida som hittar bra priser (har än så länge bara kollat hotels.com och google men det kanske finns fler). Eller om det är något område i Stockholm som brukar vara något billigare att bo i så får ni jättegärna berätta så jag får lite lättare att söka. :)

Tacksam för alla möjliga svar:banana::bump:

(Antar att tråden kanske är på gränsen till "reklamig" i och med att jag gärna vill ha tips och i så fall ber jag så klart om ursäkt för det, men jag hoppas det går att hålla den inom vad som är tillåtet då jag gärna tar emot lite extra hjälp)
Jag gillar Långholmen! Går att promenera dit från Medborgarplatsen, fast det tar nog en halvtimme iaf. Vandrarhemmet är trevligt, går att boka tvåbädds-cell, men en får inte ha klaustrofobi för det är litet:) Går att köpa till frukost för 98 kr, och den är helt okej!
 
Malmen är fint, där finns cabinrum (källare utan fönster) som jag tycker är helt OK. Superfräscht.

Annars går jag faktiskt gärna till något mysigt fik och äter frukost, även om jag älskar frukostbuffé.
 
Tack för alla bra svar! :bow::bump:
Jag ska ägna helgen åt att nörda ner mig i alla olika prissidor och hotell som ni föreslagit och hoppas att jag hittar något som passar! :)
 
Malmen är fint, där finns cabinrum (källare utan fönster) som jag tycker är helt OK. Superfräscht.

Annars går jag faktiskt gärna till något mysigt fik och äter frukost, även om jag älskar frukostbuffé.

Håller med dig, senast jag sov en natt i Stockholm så spenderades det i ett källarrum utan fönster där, det var fräscht! Kändes inte instängt, billigt centralt och helt okej frukost!
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 908
Senast: ameo
·
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 171
Senast: Wenniz
·
Äldre Jag håller just nu på att kolla lite efter billigt boende i Stockholm och det känns som att priserna skenar iväg ganska bra trotts att...
Svar
10
· Visningar
1 303
Senast: Idas
·
Äldre Ush nu ska vi åka på en weekend till London och det finns alldeles för många hotell, eller för få, att välja mellan. Är det någon som...
Svar
5
· Visningar
650
Senast: EmmaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp