Hjälp behöver råd om bett!!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare colorado
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 717
C

colorado

Har nu prövat rakt jaktkandar och pelhambett och ponnyn bara lägger över tungan. I mellanåt går han jättefint och jobbar mer med ryggen mm.

Det känns som han inte tycker om rakt bett men vad ska vi göra vi behöver ett lite skarpare bett i hoppningen. Är ett tredelat pelham bett att rekomendera??

Vi behöver råd snarast........ :bow:

Sv: Hjälp behöver råd om bett!!!!

Om ponnyn lägger tungan över bettet han det vara för att bettet klämmer på tungan, och då kan ett bett med tungfrihet hjälpa.

Jaktkandaret var med tungfrihet och pelhambettet var svagt böjt.

Tror inte att ett nytt bett är en lösning då han verkar ha problem med att acceptera bett över huvud taget? Prova hackamore...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 040
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
Utrustning Vi har en shettis som min 8-åriga dotter börjat rida lite mera på nu. Tidigare har det varit väldigt sporadiskt men nu har intresset...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka