Hjälp en högskolenybörjare!

Bukefalos 30 år!

I vår klass är det väl 3-4 st av 40 som har med dator/ipad, övriga antecknar på papper (läser till fysioterapeut).
Finns såklart fördelar och nackdelar med båda. Att skriva på datorn går fortare än att anteckna för hand (om man vet var man har tangenterna, vill säga), men om föreläsaren ritar saker så är det enklare att göra det på papper.
Välj det som funkar bäst för dig helt enkelt :)

Samma för oss, den stora majoriteten antecknar för hand. Av dessa är det kanske hälften som gör "traditionella" anteckningar och övriga antecknar på handout.

Undrar om man behöver ha med sig en laptop eller ipad eller om det fortfarande är papper och penna som gäller? Ska också läsa till sjuksköterska om drt spelar någon roll....

Vi gör olika. En del har allt i datorn/telefonen medan andra kör pappersvägen. För egen del blandar jag vilt. Föredrar dock att ha helt vita, blanka papper och en drös pennor i varierande grad (tusch, överstryk, fiber, mm). Jag har upptäckt att min studieteknik är bilder.

Det finns en kille på youtube som heter Ingmar Andersson (tror kontot heter CampusGotland), som går igenom studieteknik, bra tips inför föreläsningar och plugga inför tentor. Grymt bra!

Liknande trådar

• Problematisk Chef
  • Att säga upp sig
  • Slutspurta i livskrisen
  • Tips inför min första koloskopi?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat