Hjälp-enkät

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare majola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 844
Sv: Hjälp-enkät

Jag har också svarat NÄ några gånger.. :o Men ofta är det då jag känner att Jisses min häst kan ju trava! :D

Men jag är lite osams med min kropp just nu. Koordinationen är inte exakt vad den borde vara i varje givet ögonblick och då får jag så dåligt samvete eftersom det känns som att jag sabbar för min häst.

Hon är fem och det är bara jag som har suttit på henne sedan hon var 2,5 år. Tänk vad långt hon hade kunnat komma om någon med bättre koordination hade ridit in henne. :o

ALLA BRA hästar kan inte hamna hos duktiga ryttare.
Din häst får nog vara mer häst än dessa- ett bättre liv.

1. Att komma fram i trav ur skritt - kniper med rumpan och trycker fram beckenet om han inte lyssnar på de så vader eller spö.
2. Att fatta galopp - spänner upp rumpan och flyttar sittbenen och tänker gung från ytter sittben till inner(haha dum förklaring)
3. Göra halt ur trav - håller om med benen och tar å hoppas på det bästa.
4. Rygga - lutar mej lite framåt och håller om med benen.

Liknande trådar

Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 562
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: iliedtoday
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 560
Senast: Idaw83
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
222
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck