hjälp! hon äter inte längre..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Santana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 958
Sv: hjälp! hon äter inte längre..

6 timmar ute är alldeles för lite. speciellt för en islandshäst.
har den bra hage och kompisar.
min hade deppat ihop fullständigt av att inte få vara ute.

Magsår kanske?
Min häst tappade aptiten och blev lite trött och slö förra våren. Han har alltid haft lite problem med magen från och till. Gav honom ett medel som heter någonting med pH-Combi...hmm...kommer inte riktigt ihåg. Hästen blev pigg och kry och har sedan dess över lag varit myycket bättre i magen.
Det finns säkert andra magsårspreparat för häst som är lika bra.

Hej alla!

Tänkte bara tala om att fröken har börjat äta igen!

Lucernen var en höjdare och fick igång aptiten igen.
Hon har ätit det förut, men i pelletsform.
Det här var mycket bättre!
Eftersom att hon hann bli så tunn, så får hon maximal giva än så länge.

Tyvärr vägrar hon äta maten om man har olja på den ( lite kräsen har hon alltid varit. )
Men jag hittade en kanon musli som verkar funka bra.

Hon får behålla vattenhinken, för den verkar oxå falla damen i smaken.

Hon har blivit mycket lugnare, och även om hon inte står mitt i bebyggelsen, så står hon ganska nära och jag tror nog att problemet låg i smällarna.

Ville bara tacka er alla än en gång för kanontips!

"Nyfiken" vad är det för musli?

Jag har läst din tråd och känner igen beteendet. Vad skönt att det verkar ha löst sig. Min häst är vansinningt rädd för smällare. Hon äter inte heller på ett par dygn under nyårshelgerna. Det blev dessutom inte bättre att hon fick en ny kompis förra året som också är rädd. Jag har två hästar som står i eget stall. Den här nyårsaftonen vill jag helst inte uppleva igen. :cry::mad:

Jag hoppas innerligt att raketer och smällare blir förbjudet för privatpersoner.

Liknande trådar

Kropp & Själ Efter lång tid har jag insett att jag måste och vill ha hjälp med min "matproblematik". Några trådar har på Buke har verkligen fått mig... 2
Svar
28
· Visningar
2 606
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 144
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 165
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Det som jag nämner i rubriken är något som jag totalt saknar. Jag går in för något med hull och hår men orkar aldrig gå ända in i mål... 2
Svar
22
· Visningar
3 373
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka