Hjälp i täckesdjungeln

bejkonfis

Trådstartare
Nu har jag tröttnat på att köpa nya täcken varje vecka så jag vänder mig till Bukefalos istället.

Behöver hjälp med att hitta täcken till denna minimala, extremt skavkänsliga bringa
a08eq8.jpg

Än så länge verkar Bucas mest lovande.
Köpte ett vintertäcke och det satt som en smäck. Har dock inte fått chansen att prova det ute i hagen.
Hade även ett annat jättegammalt Bucastäcke men det gled runt och hängde vid knäna vid varje insläpp så jag är orolig att det ska bli samma sak med det nya.

Har aldrig haft en sån liten speta innan och har alltid köpt HW till valacken, men där snackar vi rejält halvblod.
Tydligen ska Rhino vara jättebra på mindre hästar men efter att ha sett vilka bjässar som har Rhinotäcken så börjar jag faktiskt tveka även där :crazy:

Sv: Hjälp i täckesdjungeln

Det skulle vara ett Rhino Wug då möjligen. Annars så kan jag rekommendera Protector :love: till denna typ av häst. Riktigt fina täcken till ett fantastiskt pris.

Jag skulle nog säga HW ändå. ;)
Till min gamla ponny med max lika stor bringa som din och skav för ingenting hade jag ett Amigo heavy som satt som en smäck. Han hade visserligen 130, kanske blir bogen större med när man går upp i storlek?

Det var det enda jag hittade som låg bra och som han inte fick skav av!

Denna har 135-145cm beroende på täcke men skulle tro att det skulle bli 140 i HW.
Har Amigo till min andra häst och det sitter helt kalas men sen är han ju även stor som ett hus...
Rhino kanske hade varit något men det känns samtidigt inte så kul att lägga den summan på ett täcke om jag inte är helt säker på att det kommer passa.
Tack för svar!

Liknande trådar

Utrustning Finns det inga utetäcken nu för tiden där HELA täcket är fodrat?? :confused: Är väldigt less på att vintertäcken numera endast har...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31