hjälp me balansen

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Henpa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 788
H

Henpa

när jag hoppar så tappar jag balansen. :crazy: antingen så lutar jag mig lite bakåt men om jag inte gör det så känns det som jag hoppar före hästen i språnget.
nån som har några tips på några bra övningar?:confused:

Sv: hjälp me balansen

Håll i manen :) Låter simpelt men jag tycker det är jättebra.. så fort jag inte är säker på när/var hästen ska hoppa av, tar jag mantag. Då följer man med automatisk och riskerar inte att hamna efter.
Sen kan det kanske vara bra att träna taxering.. så du vet vart hästen ska hoppa av och också vara beredd på det. Det handlar ju om timing och takt, och är en träningssak. Så det är bara att kämpa på. Träna på bommar och låga hinder. Studs tycker jag också är bra för att träna sisten, men då vill det till att man tar mantag om man åker bakåt för annars lär man ramla av efter ett par skutt :) lycka till

Sv: hjälp me balansen

Låga serier, gärna studs, prova att variera mellan att hålla i manen och att släppa tyglarna. Låter värre än vad det är. Överlivets balans är bland det viktigaste för en ryttare så träna hårt så skonar du hästens mun och rygg. Rivningar med hästens framben är ofta resultat av en ryttare som går före tyngdpunkten med sitt överliv och därmed skapar obalans. Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 596
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II