hjälp med Amerigo

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PAU
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 025
P

PAU

Är det någon som har någon erfarenhet av detta sadelmärke??
Snälla hjälp mig är det en bra sadel? Ska köpa en ny dressyrsadel. Och anmält mig för provning. Jag tycker ju att det är hemskt mycket pengar för denna sadel (24500) plus att man ska betala en sadelprovare 750 kr kan ju tycka att det borde ingå när man köper en sådan dyr sadel. Min häst är överbyggd bak och kan inte längre ha sin Röösli varför är Amerigon 5000 kr dyrare än en ny Röösli!!

Snälla hjälp är den värd pengarna?

Sv: hjälp med Amerigo

Antar att du måste ha en sadel med rundbossor eftersom hästen var överbyggd. För den summan finns det många andra bra märken som också har rundbossor. Både Jaguar, pariani och prestige har det. Jag skulle nog prova de märkena också... Jag stod i ett stall där en återföräljare av amerigo/dominus höll till, och därför fanns det många som red i de sadlarna där. Man hörde både Bu och Bä!

Jag tycker att de verkar vara lite ömtåliga i lädret har inte haft ngnt själv, men ridit en del i andras och de ljusare bruna har fort blivit lite tråkiga.
Hästarna verkar iaf trivas och det är ju huvudsaken, men som sagts tidigare, idag kan man måttbeställa många märken/modeller så det kanske lönar sig att leta runt lite.
Själv föredrar jag modeller/märken där man kommer närmare intill utan stora knästöd osv, vilket gör att jag väljer bort La Belle sadlarna.
Nin

har amerigo själv och fullkomligt älskar denna sadel :love:
man sitter som gjuten och stödet får man på precis rätt ställe...på något sätt tycker jag att man hamnar i en bra position automatiskt i en amerigo......å sen är den ju snygg att titta på åxå särskilt den mörkbruna....... :love: :love: :love:

men kolla om du inte kan hitta nån begagnad å prova....de brukar ligga på 15000-19000 kolla annonssidorna i ridsport tex där brukar de finnas å andra liknande sadlar åxå.
lycka till me sadelletandet!

Jag har en svart Amerigo dressyrsadel som jag är jättenöjd med. Även hästen verkar trivas med den. Jag provade ut den hos deras återförsäljare i Stockholm - 200 kronor. Då jag provat flera andra märken på min häst som inte passat tycker jag att de pengar jag lagt på den är absolut okej.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 054
Senast: Blyger
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 711
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?