G
gulliver2
behöver ett bett som inte är för skarpt inte för "svagt", nåt som får henne att lyssna på kommandon lite mer, liksom att när man ska stanna ska hon märka av att nåt fins inne i munnen....hjälp mig !!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
allvar??det vet jag väl, och jag visste att såna svar skulle komma när ja la upp frågan oxå....jag har ridit i hela mitt liv, för instruktörer, glott på 100-tals filmer, och jag frågar här nu för jag vill ha så många förslag som möjligt, med för och nackdelar med olika bett...min instrultör som jag rider för nu föreslog ett isländskt stångbett, men jag tycker liksom inte att det behövs ett så starkt bett...jag vet att hennes förra ägare red med det bettet, en det vill inte jag göra så därför frågar jag här om olika förslag...jag vet nog att det är i mina händer "styrkan" ligger men hade jag kunnat rida henne i bara grimma hade jag gjort det....tacksam om jag slipper såna kommentarer precis som man är helt pantad...frågade om bett, inte om hur man ska hålla tyglarna...mirjada skrev:Inget bett är skarpare än handen som håller i det.